neděle 4. května 2014

Přírustky do zahrádky

Po sobotním ochlazení a dešti se nedělní den opět vyjasnil a díky sluníčku byl krásný. Pohodu a teplo sice chvílemi kazil chladnější vítr, ale i tak se dalo celé odpoledne pracovat na zahrádce. Využili jsme sobotního špatného počasí a vyrazili s manželem do Frýdku na hřbitov. Dopoledne jsme sice váhali, jestli vyjet a nebo ne, no nakonec jsme to riskli. Přestože byla na severu celkem zima, trefili jsme se a úpravy na hřbitově prováděli bez dešťových kapek. Jen jsme sedli do auta, začalo pršet. Zvládla jsem se zastavit na skok za kamarádkou. Už delší dobu si slibujeme výměnu květin ze zahrádky a pořád nám to nevycházelo až včera. Jednu bedýnku s kytkami jsem u ní vyložila a druhou opět naložila. Ještěže máme ten kufr tak veliký, protože kromě bedýnky květin jsem si vezla velké květináče na oleandry a ty jsem naplnila novými rostlinami, které jsem v obchodě prostě nechat nemohla. Pár skalniček a hlavně saturejku, šalvěj a bobkový list. Ten loňský odmítl přežít zimu a odešel. Byla jsem ráda, že je venku krásně a zasadila všechny nové rostlinky. U některých byl problém najít vhodné místo. Potřebuji opět pár nějakých nových záhonů. Je vidět, že v posledních dnech spadlo trošku vody, protože plevel poskočil astronomickou rychlostí a vyrostl i v zeleninových záhoncích. V zeleninových záhonech pelvel šel dobře, ale ve skalce už mnohem hůř. Zem je udusaná a těžká a plevelu se ve skalce ohromě líbí. Doufám, že ještě nějaká voda spadne, abych mohla práci dokončit. Pomalu jsem začala rozšiřovat záhonky. Prostě jsou úzké. Nádherně kvete len a skalka se krásně modrá. Je jich tam zbytečně moc, ale nejdříve jsem váhala, kam s nimi a teď je mi je líto zlikvidovat. Sem tam nějaký vytrhnu, ale většinu stejně nechávám. Pomaličku rozkvétá bílý kosatec. Večer jsem pro jistotu zabalila moruši a klematisy do netkanky, ale doufám, že to bude zbytečné a noc přečkáme bez mrazíků. Na jahody netkanka už nezbyla a ty jsou letos opravdu nádherné. Krásný a pohodový nadcházející týden. Rija
Rostlinky od kamarádky
Nakoupené rostlinky
Saturejka
Snědek se nám nastěhoval do trávníku
Ještěrek mám plnou zahrádku
Len

Kosatec

3 komentáře:

  1. Jaruško, krásně Ti to kvete. Je vidět, že jsi na jihu. Pa a pěkné dny. Věra♥

    OdpovědětVymazat
  2. Len je nádherný a ta ještěrka je úžasná :-))

    OdpovědětVymazat