čtvrtek 1. května 2014

Hvězdářský dalekohled

Máte rádi hvězdy? A pozorujete někdy hvězdnou oblohu? Od té doby co máme chalupu, tak hvězdy sledujeme skoro každé léto, tedy pokud se o naše zdraví nepokouší nájezdy komárů. Miluji pohled na hvězdnou oblohu. Manžel ji pozoroval už jako malé dítě, tak jeho znalosti jsou bohatší, já donedávna byla ráda, že jsem našla velký vůz. Dneska už poznám víc souhvězdí. Bohužel zrak se mi zhoršuje, tak zachvíli sledování pouhým okem bude skoro jako scifi. Manžel už pár let sní o hvězdářském dalekohledu. K myšlece se vrátil minulý víkend, kdy jsme do desíti pozorovali hvězdy. Byla jsem překvapená jak rychle se aktivoval k pořízení dalekohledu. Někdy mám problém ukecat ho k nějaké větší akci, případně investici, ale dalekohled obstaral rychlostí blesku. Ještěže mě nepřesvědčoval, že jej dostanu k narozeninám. Musím uznat, že vidět pruhy na Jupiteru a jeho čtyři měsíce a nebo krátery na uzoučkém srpku měsíce, mě fascinovalo a nebýt toho, že mi byla venku zima, tak určitě koukám ještě teď. Už teď neví m co dřív a když letní večery budu trávit u hvězdářského dalekohledu, tak budu muset vymyslet, jak to udělám, aby měl den 48hodin, jinak nestihnu vůbec nic. Mějte krásný a pohodový páteční den a budeme doufat, že ochlazení nebude nijak katastrofální. Rija

12 komentářů:

  1. Malá observatoř :) super investice. Romantická :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že manžel je všeho schopný, ale romanticky bude napřed nová kuchyň:-))) Díky za návštěvu

      Vymazat
  2. Ou, to je parááda! Musí to být fascinující pohled.

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Je to paráda, bude koukat na hvězdy a nebude sledovat ubývající trávník a přibývající záhonky:-))

      Vymazat
  4. Nádhera. To musím ukázat příteli, ten po dalekohledu touží už hodně dlouho. Jen se nám zatím jaksi nedostává financí. Záááááávidím. :-D Pa Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přijeď na dovolenou a můžeš se dojít koukat.:-))

      Vymazat
  5. Krasny darek ,pohled na oblohu plnou hvezd je krasny .Ja take moc souhvezdi nerozeznam ale nekdy kdyz je cira noc tak tech hvezd na obloze jsou asi miliony,proste nadhera.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to musí být super,taky hrozně ráda pozoruji hvězdy.

    OdpovědětVymazat
  7. To musí být krása Rijo!
    Teď jsem si v Itálii užila hvězd i pouhým okem...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Já čekala nějaký dalekohled do ruky a ona je to observatoř! :-)
    To musí být paráda... a v létě, za jasných, teplých nocí, to teprve bude!
    A ta modelka byla k tomu? :-)))))

    OdpovědětVymazat