pondělí 26. května 2014

Květnová zahrádka

Přeji krásný pondělní den. Opět nám ten víkend nějak moc rychle utekl. Mám pocit, že jsem se nestačila ani otočit a je zase pondělí. Ze slibovaných bouřek a dešťů nakonec nebylo nic, takže jsme zalévali ostošest a taky přišel na řadu boj s plevelem. Pořád je co dělat a přitom si užívám nejkrásnějšího období na zahrádce. Po deštivých a větrných dnech, přišel opravdu letní víkend. Hned v pátek po příjezdu jsem musela ostříhat nádherné květy bílé pivoňky, protože vítr je povalil na zem. Takže zatím dělají parádu na krbu, ve kterém už se netopí. Rozkvetly i červnené pivoňky, ale ty mají krátké stopky, tak těm se nic nestalo. Nádherně rozkvetl orlíček a klematis. Začíná kokarda, šalvěj horská, kakost a denivka. Pnoucí růže obsypala pergolu a keřové už ukazují jeden květ za druhým. Brzy rozkvete i levandule. V podvečer celou zahrádku provoní omamná vůně minikarafiátků, které se rozrůstají do nádherných koberců. Nedělní odpoledne jsem chtěla relaxovat na houpačce s knížkou, jenže místo toho jsem skládala cihly. Ještě teď je cítím i tam kde bych vůbec neměla, ale jsem ráda, že už jsou doma a tesař může dojít a pustit se do díla. Už se těším, až bude hotovo a staveniště zmizí. Moc vám děkuji za návštěvy a milé komentáře, jsem za ně moc ráda, jen nějak nezvládám reagovat. Krásný a pohodový pracovní týden. Rija















7 komentářů:

  1. Rijko to je ale krása -- těch barev nádherných -- to já tolik krásných kvítků tedy nemám a spoustu mě jich žerou ti protivní slimejši :o( Měj se moc hezky..Martina

    OdpovědětVymazat
  2. Ted je u vas takove krasne barevne obdobi kdy vsechno kvete.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem opět zalitovala, že nemám pro takovou krásu prostor!!!! Na naši pidi zahrádečce prostě nemám šanci. Koukám, že máš na svém záhonku i smolničky, jestli se nepletu.... Zrovna nedávno jsem říkala, že už jsem je dlouho nikde neviděla a přitom dřív bývaly téměř na každé zahrádce společně s floxy, náprstníky, orlíčky, srdcovkami, kopretinami a chrpou. Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky Rijo! U nás bouřky byly, jedna před chvílí skončila, ale škody naštěstí žádné...
    Hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Jéje Jaruš, ty toho máš.... a všechno krásně kvete:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Překrásné!!! Zahrádka Ti dělá velkou radost. Pa. Brzo napiš. Tina

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Jaruško,máš krásnou zahrádku!!!
    Ty kytičky jsou balzám na duši....Pa krásný den Jarka

    OdpovědětVymazat