pondělí 28. dubna 2014

Zahrádka v dubnu

Neděle se vydařila přímo ukázkově. Nebe modré na obloze svítilo slunce, jen dokonalost kazil silný vítr. Po sobotním výletování přišel čas i na zahrádku. Plevel si dělá co chce a přísady rajčat už volaly po přesazení. Skalka je právě v tom nejkrásnějším období, kdy se člověk nemůže nabažit tou rozmanitostí květů a barev. Letos poprvé po třech letech vykvetl stromkový šeřík. Loni jsem si myslela, že odejde, protože po předloňských květnových mrazících dostal pořádně zabrat nemohl se vůbec vzpamatovat. Naštěstí letošní teplá zima mu neublížila a stromeček nakonec přeci jen vykvetl. Miluji vůni šeříků a mám velkou radost, že mám svůj vlastní. Ještě  mám i klasický plnokvětý šeřík, ale ten je zatím maličký, takže jsem zvědavá kdy pokvete. Možná se napřed rozroste v plot a teprve pak pokvete. Letošní rok je vůbec plný překvapení. Před pár lety mi kamarádka splnila sen o bílých narciskách. Měla je kdysi babička a jejich vůni si pamatuji z dětství, jenže když nevíte jak se jmenují přesně, tak je to jako hledat jehlu v kupce sena. Naštěstí kamarádka pochopila, po čem toužím a věnovala mi pár cibulek. První rok krásně vyrašily a druhý rok se ztratily. Jaké bylo letos moje překvapení, když začaly ze země lést zelené lístky a teď celý trs nádherně bíle rozkvetl. Doufám, že se cibulkám bude na zahrádce líbit a postarají se o voňavou nádheru i další roky. A když už jsem měla v ruce foťák, tak jsem si musela vyfotit i rozrazil, který se modral v trávě, protže ten bohužel neunikl manželovu řádění se sekačkou. Naštěstí mi napřed dovolil si je vyfotit. Netuším jak se tam ocitl, ale jsem ráda, že trávník kvete a kdyby záleželo na mně, tak určitě nějakou plevelivku do trávníku propašuji. Nad našim pracovním úsilým jako strážce dohlížela Šmudlinka, která se rozvalovala na střeše. K večeru jsme jeli protáhnout zhuntovaná těla na kolech. Díky šílenému protivětru jsme ujeli pouhých 12 km, ale i tak to byla parádní jízda. Jsem zvědavá zda se hrozící ochlazení vyplní a jestli příjde skutečně taková zima. Na zahrádce by zima nadělala pěknou paseku. Na jahodách už jsou malé jahůdky, maliny jsou právě v květu a další zelenina už taky krásně leze ze záhonků. Budu doufat, že zima bude jen na horách a tady na jihu si necháme krásné slunečné jaro. Mějte krásný večer a holky nezapomeňte začít oprašovat košťata ve středu odlétáme. Rija






5 komentářů:

  1. Miluju kytičky, ale jako alergik astmatik teď dost trpím....

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruš i v dubnu je zahrádka krásná:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, moc krásné. A Šmudlinka bedlivě pozoruje, jestli vše děláte tak, jak se má! ;-) Přeji příjemný let! :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Zahrádky mají teď nejpestřejší období, u nás to je stejné :-)

    OdpovědětVymazat