pondělí 3. září 2018

Šicí stroj

Na chvíli opustíme mé prázdninové cestování a tentokrát z jiného soudku. Na jaře mi manžel splnil jedno z mých mnoha tajných přání :-))). K narozeninám jsem dostala krásný nový šicí stroj. Ne, že bych byla tak dobrá švadlena, ale zkouším různé kravinky a docela mě to chytlo. Jen kdybych neměla přípravu skoro na pětiletku. Samotné šití je celkem pohoda, ale než něco nastřihnu, našpendlím a nastehuji, tak jsem skoro v důchodu :-))). Vůbec nechápu, jak někdo může vzít do ruky kus látky, sednou ke stroji a šít. Mě by z toho vyšel určitě nějaký paskvil. Stroj mi pořizovala známá, která má obchůdek s látkami a dostala jsem i perfektní školení. Jen tedy chvíli trvalo, než jsem se vůbec dostala k šití. Jako první byl malý dárek pro tetu. V zimě u mě viděla látku a projevila přání mít z ní doplňky do obýváku. No proč ne. Závěsy i polštářky už jakž takž zvládám, jen ten čas. Ačkoli měla narozeniny až koncem června, měla jsem co dělat, abych dárek ušila. S odřenýma ušima jsem vše ušila a teta měla obrovskou radost. Dalším šicím počinem, byly nové doplňky k nám do obýváku a jedna malá drapérka na verandu. Přes léto jsem si z verandy udělala šicí koutek, protože je tam hodně světla. Jako bonus jsem si ušila další kapsář, protože těch není nikdy dost. Momentálně mi na stole leží dvě hromádky nastříhaných kousků látky, ale zatím netuším, kdy se do šití pustím. Přivítala bych ještě dva páry rukou a o pár hodin delší den. Nebo méně nápadů v hlavě, nevím pak co dřív. Rija








4 komentáře:

  1. Tedy Jaruško, tys nikdy na stroji nešila? Tak to klobouk dolů, poprala jsi se s tím výborně. Povedená práce!
    Měj se krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Petro, není to moje první šití, ale zatím jsem šila pouze nějaké obruby, nic moc velkého. Budu se snažit víc.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné šití! Já jsem letos po roce vytáhla taky šicí stroj! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Můj šicí stroj celé léto zahálel, to ty jsi pěkně pilná. Ale všechno má svůj čas...
    Přeji ti pohodové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat