středa 12. září 2018

Na kole za krásami naší země

Byla jsem přesvědčena, že návštěvou Moravského krasu, jsem zakončila letně prázdninové putování. Velice jsem se mýlila. Za život s mým mužem, bych už měla být připravená na nečekané události a vědět, že s ním si člověk nemůže být ničím jistý. Takže jsem měla být ve střehu, že mou dovolenou prázdniny nekončí :-)))). Poslední srpnový den, jsem si vzala dovolenou, že si uděláme nějaký malý výlet. Čekala jsem, že mě manžel vyveze někam za romantikou.No vyvezl mě, ale na cyklovýlet. Prý pojedeme se projet na kolech jen pár kilometrů. Vyjeli jsme dopoledne a plán byl, dojet do Hlohovce k Hraničnímu zámečku, kde si dáme oběd a pojedeme domů. Cesta vedla přes Mikulov a přestože je mi pohled na zámek a Svatý kopeček notoricky známý, nepřestává mě dojímat. Po pár kilometrech na mě čekalo milé překvapení. Kousek od Sedlece, ukrytý v lesíku poblíž kolejí se ukrývá zámeček Insel. Před pár lety jsme ho objevili jako ruinu a teď jsem byla mile překvapená, že se opravuje. Dojeli jsme brzy a nebyl hlad, takže jsme šlápli do pedálů a objeli ještě Lednicko valtický areál. No jeho část, ale to vůbec nevadí, viděli jsme vše důležité. Rybniční zámeček, Tři grácie, Nový dvůr, Svatého Huberta i Rendes-vous. Maličko jsme si ještě zajeli směr Valtice, takže jsme se museli vracet. Oběd nakonec byl na Hraničním zámečku a hurá směr domov. Až na jeden nepříjemný úsek vedla celá naše cesta jen po cyklostezkách, takže se jelo pohodově. I když kousek od domova jsem začala cítit, že mi docházejí síly a chvílemi jsem přemýšlela, jestli nebude pohodlnější dojít zbytek pěšky :-))). Výsledek byl pro mě uspokojující - 70 km. Jako odměna na nás čekala vyhřátá vířivka. Kupodivu mě ani nebolely nohy.
Letos jezdíme na kolech celkem dost. Za září už máme 68 km. Rija


Insel




Hraniční zámeček

Rybniční zámeček

Nový dvůr



Tři grácie

Svatý Hubert

Rendes-vous, neboli Dianin chrám

18 komentářů:

  1. To je na kole docela slušný výkon, i když na jižní Moravě žádné kopčoky. To jste si pěkně hrábli do pedálů. Tužte se. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhledem k tomu, že nemám skoro žádnou fyzičku, tak jsem za kopce považovala i terénní nerovnosti :-))))

      Vymazat
  2. To byl pěkný výlet - jak pokud jde o našlapané kilometry, tak pokud jde o krajinu, kterou jste projíždeli,. My letos kola ani nevytáhli - manžela to nějak přestalo bavit, raději obouvá pohory. A protože mně pohory nevadí, přizpůsobuji se jemu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vytáhla i pohory. Celý školní věk jsem byla osvobozená z TV a teď to díky manželovi doháním.

      Vymazat
  3. Paní Rijo to jste si slušně mákli. My s manželem kola nemáme, manžel rybaří a já vletím do vody a plavu . I dnes jsem si dala malý kilásek a voda byla supr. Mějte se fajn. Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vodu moc nemusím. Ráda se osvěžím, ale moc dlouho v ní nevydržím a ležet u vody vysloveně nesnáším.

      Vymazat
  4. Na kole jezdím moc ráda.Terén je u nás ale asi víc kopcovitý. Vy jste se projeli moc hezky.
    Hezké dny!
    Hanka (bavi-mne-to.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani právě zkouším různé tipy kol a až dostanu nové, tak zkusím trénovat kopečky. Mě pokaždé zradí dech.

      Vymazat
  5. Jaruško, 70 kilometrů na jeden výlet? A bez pohonu? :D To bych asi nedala. Jižní Morava je nádherná, ta místa znám, jezdíme k vám každé léto :) Díky za fotky, zase mne prima naladily :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro bez pohonu. Na elektro kolo se ještě necítím.

      Vymazat
  6. No páni takových kilometrů za jeden výlet! My jsme letos ujeli na jeden zatah 60 po cyklostezce ze Slavonic do Rakouska a moc se nám to libilo :) Tak výletování zdar, má být pořád pěkné počasí :)
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slavonice a okolí máme prochozené pěšky. Je tam moc krásně.

      Vymazat
  7. Dnes jsi my pripomela krasnou dovolenou v Hlohovci a na Hranicni zamek mame opravdu moc hezke vzpominky.

    OdpovědětVymazat
  8. Před hodně lety, když byl Hraniční zámeček čerstvě opravený, tak jsme tam jezdívali tancovat.

    OdpovědětVymazat
  9. Rijo, tak to byl úžasný okruh a na něm jedna perla za druhou. Manžel měl skvělý nápad a viděli jste toho opravdu hodně. Smekám.
    Přeji příjemný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  10. Zajeli jste si na krásná místa. Ale 70 km? Pane jo, klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  11. Zajeli jste si na krásná místa. Ale 70 km? Pane jo, klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  12. Jaruško, jsi dobrá a pochopitelně V. taky a navíc jsi mi připomněla místa, která velmi dobře znám, ale v poslední době na ně nemám čas. Díky. Marcela

    OdpovědětVymazat