neděle 16. září 2018

Na kolem kolem jezer

Pomalu končí druhý zářijový týden. Pro mě byl ve znamení pozdních příchodů domů. Skoro celý týden jsem přijížděla až kolem půl sedmé. Jeden den jsem byla na masáži, jeden jsme se byli s kamarádkou projít a v pátek jsme se zdrželi na oslavě narozenin kolegyně. Tím bylo jasně dáno, jaký bude můj víkend. Dohnat, vše zanedbané a relaxovat. V pátek mi manžel povídá, že domluvil v půjčovně kolo a že se projedeme projet. Ne že bych neměla dobré kolo, ale neodpovídá našim potřebám. Takže potřebuji vyzkoušet pár tipů, abych se pak mohla rozhodnout jaké si pořídím. Trasu vybral velmi dobrou, objedeme všechny jezera. Správně je to Novomlýnská nádrž, ale u nás je zažitý název Mušovská jezera, podle zaniklé obce Mušov na jejímž místě je nyní Střední nádrž. Po obci zbyl jen kostelík na ostrůvku. Vyjížděli jsme z Pavlova, přes Dolní Věstonice, kde jsme najeli na hráz Střední nádrže. Nejvíc dobrodružná byla jízda okolo Horní nádrže. Museli jsme především přejít silně frekventovanou silnici, což bylo docela těžké, protože je jen málokdo ochoten zastavit. Cesta vede kolem polí a vinohradů, nezpevněným terénem. No a vzhledem k tomu, že u nás v pátek poměrně vydatně pršelo a pár kapek spadlo i v sobotu nad ránem, tak se na cestě utvořily poměrně veliké kaluže a kolem byla spousta bláta. Ještě štěstí, že jsem měla horské kolo. Představovala jsem si, jak má tenká kola tancují v blátě a živě jsem se viděla v nějaké té obr kaluži. Bez ztráty kytičky jsme dojeli do Brodu nad Dyjí. Z Brodu vede trasa na Pasohlávky. Tuto cestu známe, jezdíme po ní od nás dost často. V Pasohlávkách jsme si dali pauzu a oběd. Máme oblíbenou restauraci Velký dvůr, takže výběr byl jasný. Během jídla se obloha začala tak nějak divně mračit a černé mraky nevěstily nic dobrého. Proto jsme rychle vyjeli kolem ATC Merkur směrem ke Strachotínu. Tuhle stranu vůbec neznám a nikdy jsem tady nebyla. Zjistila jsem, že je to vážný nedostatek. Objevila jsem nádhernou skoro panenskou přírodu v meandrech řeky Svratky,. Dojeli jsme až k soutoku Jihlavy se Svratkou. Obloha byla jak na houpačce. Chvíli na nás koukalo sluníčko a chvíli se na našimi hlavami objevily těžké zlověstné mraky. Další pauzu jsme si udělali ve Strachotíně, kde jsme si zašli na kávu a přemýšleli, zda objedeme poslední Dolní jezero, nebo pojedeme přes Věstonice zpět do Pavlova. Zvítězil náš dobrodružný duch a když nás technika ujistila, že mráček přejde a voda spadne u nás na zahradu, jsme vyrazili na poslední úsek cesty. Dolní jezero jsme jednou objeli ještě když byli synové malí. Co se týká kvality cesty, je to nejhorší úsek cesty. Hráz tvoří vydrolené panely, takže povrch je česká drncaná. Předpověď vyšla a my jsme v suchu přijeli k autu. Musím říct, že díky kolu jsem skoro necítila, že mám v nohou 47 kilometrů. Na druhou stranu , až na pár terénních nerovností, jednoho mírného kopečku u Brodu, byla cesta samá rovina. Už máme vybraná další místa, kam se chceme ještě letos podívat a kde vyzkouším jiná kola, ale je jasné, že příští rok si pořídím nové. Trošku mě mrzí, že nad krajinou byl mírný opar a Pálava s Dívčími hrady byla ukryta v oparu. Naštěstí při výjezdu z Pavlova na nás na rozloučenou vykoukly Dívčí hrady v celé své kráse. I když se mi jelo dobře, tak jsem byla ráda, že doma na nás čeká vířivka plná příjemné vody :-))).  Dopiji ranní kávu a hurá dohnat zameškané resty. Příjemnou neděli. Rija

Dolní Věstonice


Mušovský kostelík

Prostřední nádrž 

Pasohlávky

Velký dvůr

Velký dvůr (foto internet)

Podél řeky Svratky









Znáte Bobule?


7 komentářů:

  1. S kávou si to v klidu užij, protože jak vidím, u vás zřejmě jeden nikdy neví, kdy a kam vyrazíte. Pěknou neděli oběma. Marcela

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, opět nádherný cyklovýlet. Moravu moc neznám, díky práci jsem se podívala na pár nádherných míst, ale na kole jsme tam ještě nebyli.
    Ale jednou to s manželem plánujeme, je u vás krásně. Pa D.

    OdpovědětVymazat
  3. Měli jste super výlet. Dolní jezero jsme na kole taky objížděli a máš pravdu, je to jako na D1 :) To pravidelné drncání je děsné :D
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, nejhorší je, že je to stejné, jako před 20 lety, no možná trochu horší :-))).

      Vymazat
  4. Líbí se mi, že máte pokaždé kam vyrazit a nemusíte místa opakovat. Morava je opravdu bohatá na zážitky.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, nemyslím si, že by Morava byla místy nějak výjimečná. Poslední dobou nacházím pěkná místa všude, kam vyrazíme. Byla jsem nadšená Chebem a okolí a čtyři dny byly hodně málo. Tam se musím ještě vrátit. Máme překrásnou zem.

      Vymazat