čtvrtek 6. září 2018

Moravský kras I.

Poslední prázdninový prodloužený víkend přišel tak trochu mimo plán. Nechtěli jsme nikam daleko, ale chtěli jsme na chvíli utéct před rozpálenou krajinou a nekonečným vedrem. Tentokrát se výběru ujal manžel. Dva dny před odjezdem volá: "Pojedeme se podívat na Pernštejn a na Macochu". No konečně proč ne. Na Macoše jsem byla naposledy, když byly děti malé a Perštejn mě zatím nějak míjel. Povídá ubytování jsem sehnal kousek od Blanska a program vyřešíme na místě. Přišel den D a my vyrazili směr Perštejn. Už když jsme k hradu přijížděli okouzlil mě svou malebností. Prošli jsme se hradem i jeho zajímavými zákoutími a stylově se najedli v Hradní restauraci U Starého pana Viléma :-))). Z Perštejna jsme měli v plánu jet na hotel. Jak jsem tak koukala z okna na domy, zahrádky, louky a jiné zajímavosti lahodící mému oku, uviděla jsem směrovku Lysice. Okamžitě jsem projevila přání zajet se na zámek podívat. Nikdy jsem tam nebyla, jen jsem kdysi viděla obrázek. Neočekávala jsem nic zvláštního. Přijeli jsme skoro do obyčejné vesničky a vstup do zámku vypadal tak nějak normálně. Jenže při vstupu na nádvoří se před námi objevil krásný malý a velmi zajímavý zámeček. Hned při vstupu na informační tabuli mi bylo jasné, že se půjdeme podívat na zahradu. Nebyla velká, ale byla kouzelná, plná zajímavých prvků, rostlin a květin s úžasnou krytou terasou. Ani nevím kolik času jsme tam strávili, ale vůbec se nám nechtělo odejít, takže jsme si dali ještě kávu v zámecké kavárně. Do hotelu jsme přijeli pozdě odpoledne. Při pohledu na hodinky jsme si řekli, že se stmívá později, takže se půjdeme ještě projít. Kousek od hotelu byla zřícenina Čertova hrádku. Byla tam keška a tu jsme prostě museli "ulovit". Pěkně jsme se prošli a při hledání i zapotili. Neplánovaně jsme měli vyplněný celý den zážitky a to jsme nevěděli, co nás čeká příští den. Rija












3 komentáře:

  1. Pernštejn znám (tedy z fotek, bohužel jsem tam ještě nebyla). Je to takový malebný pohádkový hrad. Ale o zámku Lysice jsem neslyšela - a přitom je moc pěkný.
    Poslední věta vypadá jako předzvěst zajímavého článku - tak se budu těšit.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se těším na další pokračování :-)
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  3. V krasu jsme byli, chtěli jsme vidět všechny ty úžasné jeskyně, takže jsme zámky tehdy vynechali. Teď vidím, že je to škoda. Pernštejn i Lysice si musím zapamatovat na příště. :-)
    Přeji krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat