neděle 1. prosince 2013

Domácí chléb

Před časem jsme při procházce s kamarádkou narazily na téma chleba. Vím, že si peče svůj vlastní chléb už pár let ze svého kvásku. Přestože mám pekárnu a občas si nějaký chléb upeču, není to prostě ono a o kupovaném chlebu ani nemluvím. Proto jsem byla ráda, když mi kamarádka nabídla kvásek. Nepatřím mezi žádné zkušené pekařky, spíš bych řekla, že jsem vděčná za to, když se mi dílo podaří, ale myšlenka na vlastní chléb byla silnější. Proto jsem minulý týden nakrmila kvásek a udělala těsto, které jsem přes noc nechala nakynout. Chléb se snědl na posezení, měl jen jednu malou chybu, vrch se mi trošku připekl, neměla jsem vhodnou formu. Takže jsem celý týden přemýšlela v čem ho upéct, aby byl nejen chutný, ale i vzhledově dobrý. Vzpomněla jsem si na koláčovou formu. Takže opět v pátek vymíchala těsto a v sobotu ráno upekla. Chléb se opět podařil a za víkend se celý snědl. Veru díky a budu péct dál. Rija


2 komentáře:

  1. Taky bych si někdy chtěla upéct vlastní chleba, snad se k tomu někdy dopracuji.

    OdpovědětVymazat
  2. Kváskový jsem ještě nedělala. U nás jede hlavně ten bez hnětení, ten už jen z dvojité dávky, a pak občas ještě udělám nějaký v pekárně:-)

    OdpovědětVymazat