neděle 14. března 2021

Zahájeno

 Druhý březnový víkend se pomaličku chýlí ke konci a u nás už začala zahradní sezóna. Včera mi manžel složil další vánoční dárek, který jsem dostala od synů. Výborný pomocník. Vozíček musela hned otestovat Nelinka. Hrozně ráda se vozí, takže si myslela, že je vozíček nejspíš pro ni. Už minulý  týden složil nový oblouk, který bude střežit vstup do zeleninové a bylinkové části. Ještě se musí natřít a potom můžu osázet. Už mám vybranou popínavku, která bude oblouk zdobit. Jako každý rok se nemůžu dočkat, co nového v záhonech objevím. Očima vytahuji každou novou špičku rostlinky a přemýšlím, co to asi je, protože jako každý rok, si nepamatuji, co jsem kam nového přidala:-). Připadám si jak archeolog, při vykopávkách. Sněženky v trávníku už odkvétají, ale v záhonku kvetou drobnokvěté sněženky. Už vystrkují poupátka bledule a na jednom místě vykvetly oranžové krokusy. Ještě pokvetou fialové a bílé žíhané, ale těm zatím koukají ze země jen lístečky. No a samozřejmě hyacinty už mají poupátka a vykukují lístky narcisů a tulipánů. Oproti předcházejícím letům je zahrádka značně opožděná. Dívala jsem se, že loni touhle dobou už kvetly narcisy a zlatý déšť. Sobotní den se vydařil na jedničku s hvězdičkou a já velmi brzy odpadla. Jako každý rok z otravy kyslíkem:-))). Doufám, že budou i chladnější dny, protože v pátek jsem dostala balíček s novými látkami, kterým opravdu nešlo odolat. Doufám, že i u vás byl víkend krásný a užili jste si ho, tak jako já. Rija









7 komentářů:

  1. Rijo, mám to stejně jako ty. Také koukám, kde co vyroste a kam jsem zasadila truhlíkové cibulky z loňska. Dá se říct, že každý rok mi toho na jaře kvete víc a víc. V létě už je to horší. :o)
    Zahradní práce jsem už také zahájila, ale opatrně. Hlavně je stále zima.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím. Máme stejné jméno a náhodou jsem nafrefila na Tvůj blog. Já jsem od letošního roku už zahradu zrušila, ale zůstal mi záhonek před bytovým domem, kde také kytičky přímo tahám očima . Zatím jen sněženky a bledule, ale už ukazují první lístky krokusy a narcisky. Jen ještě je tu strašná zima a jistě ještě napadne sníh. Doufám, že se jara, které máme v začátku jména , brzy dočkáme. Přeji krásné jarní dny.
    P.S.Přidám si Tě do přítel. Nevadí?

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, krásné fotky. 👍👍 Já na zahradu letos ještě nesáhla, jen chodím okukovat co kde vylézá ze země. Zahájím to tento týden, kdy budu vysévat rajčata. Činím tak pokaždé na Josefa.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, krásné krokusy, ty mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo,u nás se na zahradě ještě nedá nic dělat, je tam hodně mokro. A dnes ještě k tomu sněžilo. Líbí se mi Nelinka na vozíčku a látečky. Co chystáš šít ? Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Rijo, i já koukám, co kde vyleze. Máš to krásné. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat