sobota 27. března 2021

Vzácná návštěva

 Když jsme si pořídili domeček, tak jsem toužila mít na dvorku krmítko, abych mohla pozorovat ptáky. Je zajímavé, že některé roky se u krmítek skoro nic neděje a člověk ptáčka skoro ani nevidí a jiná léta je krmítko v obležení. U nás není moc pestré pozorování. Sýkorky modřinky se střídají s vrabčáky. Co nevysbírají drobečkové v trávě, to přiletí posbírat hrdličky. Letos se po delší době objevil kosák, ale ten chodil na jablka. Odpoledne jsem trávila v zahradě, do doby, než mě vyhnal déšť. Tak jsem se přesunula ke stroji. Z verandy vidím přímo na krmítko. Najednou koukám a v krmítku zahlédnu jiné barvy, než jsem zvyklá. Vzhledem k tomu, že jsem slepá, jak patrona, tak jsem si vzala foťák (ještě štěstí, že jej mám neustále po ruce, co kdyby). Nechtělo se mi ani věřit vlastním očím. V krmítku si sedí stehlík. Vím, že tady jsou, ale na živo jsem ho ještě neviděla. Asi měl chudák hlad, protože mě nechal, abych se pokochala. Když mi odpoledne pokazil déšť, tak mi ho vylepšil stehlík. Rija



6 komentářů:

  1. Krásná fotografie. Také tu stehlíky míváme, ale letos na krmítko nepřiletěli, ani zvonci se tu neukázali. Zase se tu objevily jiné druhy. Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, parádní fotoúlovek. 👍👍👍
    U nás mají už druhým rokem nadvládu straky, takže menší ptáčci sem moc nelétají. Pilně sypu do krmítka, loni jsem ptáčkům pořídila pítko. Ale byla to zbytečná investice, jen něm topili broučci.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, krásná fotografie. Letos se mi zdá, že je na našem krmítku málo ptáčků. Hezký víkend přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, to je pěkný stehlík. U nás jsem ho tedy neviděla nikdy. Létají hlavně sýkorky a zvonci. Krmínko máme takové obyčejné, ale viděla jsem krmítko - roubenku a to bych si přála. Třeba by pak lítali víc...Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je krásný úlovek,v našem krmítku se tedy neobjevil. To bych taky jásala.
    Hezkou Květnou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat