čtvrtek 25. července 2019

České Švýcarsko - den první

Zdravím po týdenní odmlce. Pár dní jsme si odskočili na dovolenou. Letos jsem prohlásila, že chci klidnou a pohodovou dovolenou, žádné šplhání, jízdy na kole a podobně. Takže jsme nakonec na můj vlastní návrh vyrazili do Českého Švýcarska a za pět dní nachodili 56 km, místy i s 300 m převýšením :-). Vrátili jsme se v úterý a přiznám se, že jsem byla ráda, že jsem doma. Počasí nám vyšlo a zažili jsme toho tolik a spoustu neplánovaného. Ubytovaní jsme byli kousek od centra Děčína. Nikdy jsem v těch místech nebyla, tak jsem se kochala, především přírodou. Jediný mráček na celé dovolené bylo to, že část Děčína je pěkně rozkopaná a u našeho penzionu byl problém s parkováním. Jakmile jsme se ubytovali a vybalili, tak jsme se vypravili na průzkum města. Nejblíž byla Patýřská stěna. Je to zajímavá dominanta města. Na jejím skalnatém vrcholu se nachází restaurace, která byla postavena na začátku minulého století a má vzhled malého zámečku. Dá se vylézt na věžičku a prohlédnout si Děčín z výšky. Krásně je vidět soutok Labe s Ploučnicí nebo železniční tunel Ovčí stěna. Je tam i zoologická zahrada. Po schodech jsme se dostali k Labi, přešli přes Tyršův most a prošli se kolem kostela Povýšení svatého Kříže, kolem pivovaru a přes park opět k Labi. Našli jsme si příjemnou hospůdku a kochali jsme se pohledem na Labe. Já si cestou užívala architektonický styl domů, které jsou úplně jiné než na jaké jsem zvyklá u nás na Moravě. Večer jsme, podle materiálů z informačního centra, domluvili program následujících dní. Variant bylo několik, protože předpověď nebyla moc příznivá, tak abychom měli plán i v případě deště. Rija



























4 komentáře:

  1. Rijo, připomněla jsi mi, jak jsem na Pastýřskou stěnu lezla asi před třemi lety ferratou :-). A byla jsem fakt ráda, když jsem dolezla nahoru. Ale výhledy ze stěny byly úžasné

    OdpovědětVymazat
  2. I pro mě je to hodně neprobádané místo a tak moc děkuji za krásné fotky!
    Rijo, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, tak tahle místa velmi dobře znám, Děčín je pár kilometrů od mého bydliště. A studovala jsem tam střední školu :o)). Jsem ráda, že se ti v našem koutě líbilo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, krásná místa, které by jsem si i já ráda prohlédla. Snad se někdy zadaří. Krásné léto. Iva

    OdpovědětVymazat