neděle 5. listopadu 2023

První listopadová

 Po propršeném a nevlídném pátku, jsme se probudili do krásné a slunečné soboty. Ráno bylo sice chladné, dokonce jsem našla i malou ledovou krustičku ledu v misce pod květiny, ale nakonec se den vyloupl do krásy. Počkala jsem, až se sluníčko vyškrábe z nebeských peřin a vyrazily jsme s Nelinkou na naši první listopadovou procházku. Za světla jsme u rybníku nebyly celý týden. Vzduch voněl podzimem, obloha byla jak malovaná a hladina rybníka klidná. Kolem dokola vládl pokoj a klid. I na té ptačí drobotině bylo vidět, že si slunečné dopoledne chtějí  náležitě užít. V rákosí se honilo hejno stehlíčků.  Stehlíka jsem neviděla celé léto. Je vidět, že se stahují blíž k domům, aby mohli zalétnout pro něco dobrého do krmítka. To mě následně motivovalo, abych vyčistila krmítko a připravila na sezónu. Pokusila jsem se hru stehlíků zachytit, ale potvůrky, jak zjistili, že beru foťák rozprchli se, jako když střelí. V objektivu zůstali jen třepotající křídla. Naštěstí se rozhodli okupovat nedaleký topol. Jeden stehlíček měl asi z honičky pocuchaná peříčka, tak se začal upravovat, aby byl opět za fešáka. Měla jsem možnost pár obrázky jeho činnost zachytit. Nakonec ukázal i svou krásnou hlavičku. Na rybníce v poklidu plula kačena. Je na nás zvyklá, tak ji z klidu nic nevytrhlo a nechala se krásně zvěčnit. V křovích poblíž rybníka jsem zahlédla zvonka zeleného. Taky jsem ho celé léto neviděla. Ten si musí na mou přítomnost nejdříve zvyknout, tak jsem se ani nepokusila foťák otevřít. Chvíli jsme pozorovaly hladinu rybníka. Molo je už kryté rákosím, tak moc z něj není vidět do stran, takže jsme byly ukryté před lítajícími ptáky. Díky tomu se mi poštěstilo na pár vteřin zahlédnout ledňáčka. Poznám ho už po zvuku, ale jeho let se prostě vyfotit nedá. Proto když ho někde u vody slyším, tak se snažím ho alespoň vidět pouhým okem. K večeru už oblohu zdobily červené obláčky, na kterých se odráželo zapadající sluníčko. Jsem ráda, že jsme si obě procházky pořádně vychutnaly, dnes tu opět prší. Mám radost, že mi krásně uschlo prádlo a zvládla se i nějaká práce na zahradě. Jen jsem si myslela, že dnes ještě něco málo dodělám. No tak snad ještě bude příležitost. Pohodovou neděli. Rija






















4 komentáře:

  1. Taky u nás v pátek celý den pršelo. Včera to bylo trochu lepší i slunce na chvíli vykouklo a dnes je zase venku mokro. V noci pršelo, teď zrovna ne. Nebe je ale zatažené.
    Moc pěkné fotky jsi pořídila.
    Klidnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké fotografie jari. Já ještě přidám odkaz do podzimní výzvy, kterou tím dnes končím, ale chci dopřát i dalším blogerkám, aby se na Tvoje fotografie přišly podívat. Přeji Ti hezké a pohodové dny. U nás už dnes prší a je zima. Pravý, sychravý podzim.

    OdpovědětVymazat
  3. To jsem si s tebou, Járo, u rybníka užila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, obdivuji jak se ti povedlo zachytit ty ptáčky...

    OdpovědětVymazat