úterý 28. listopadu 2023

U nás venku

Listopad ukrajuje poslední dny a před námi je nejkrásnější období v roce. Alespoň pro mě má veliké kouzlo. Ale než se rozloučíme s pravím podzimním měsícem, tak se ještě projdeme k rybníku. Necháme se hřát posledními slunečními paprsky. Listopad jimi pořádně šetřil a momentální počasí, je pravé podzimní. Pořád prší, fouká a momentálně, i u nás na jihu, začalo sněžit. První vločky padaly v neděli. Pořádné, velké, ale bylo poměrně teplo, tak na zemi po nich nezbylo nic víc, než pár kapek vody. V sobotu u rybníka bylo krásně, svítilo sluníčko a bylo takové posvátné ticho. Jen sem tam bylo slyšet strakapouda, jak tluče do stromu. V neděli už to bylo horší. Pořádně se ochladilo a na pár místech zůstaly stopy po nočním dešti, který se postupně změnil v příval malých ledových krupek. Do rána po nich nebylo ani památky, jen v místech, kde se ukryly před denním světlem zůstalo pár ledových kuliček. Stromy bez listí už dovolují pozorovat čiperné opeřence. U rybníka se nám podařilo narazit hned na dvě volavky. Jednu bílou a jednu popelavou. Nikdy jsem nepřemýšlela, o jejich velikosti dokud jsem je neviděla stát vedle sebe. I jeden hladový kos se nenechal při svačince na hlohyni ničím rušit. Při procházkách nechávám myšlenky plynout a jen tak pozorovat krajinu, kolem sebe. Všimla jsem si, že už se objevuje i vánoční výzdoba. Tak přemýšlím, v jakých barvách letos budu ladit a čím vyzdobím náš domeček. Tak možná příště už nějaké střípky budou k vidění. Pohodový večer. Rija





























5 komentářů:

  1. Pěkné procházkové fotky. Mně se málokdy povede zachytit něco živého ;-) - jsem na to moc pomalá...

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, moc pěkné fotky se ti povedly. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo ahoj, hezké fotografie z Tvé procházky. Těším se na Tvoji vánoční vesničku, Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné fotky. U nás od neděle je krajina v zimním hávu.
    Na jak dlouho těžko říci, ale začínajícímu adventu by to slušelo.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jari, to jsou moc hezké fotografie. Volavka bílá se Ti moc povedla. U nás jsem ji ještě neviděla, jen popelavou.

    OdpovědětVymazat