pondělí 11. ledna 2021

Procházka Znojmem

Včerejší neděle se opravdu podařila. Ráno sice mrzlo, ale během dopoledne na nás vykouklo sluníčko a vyloupl se krásný den. Využili jsme počasí a udělali jsme si výlet do Znojma. Zaparkovali jsme u divadla. Při vystupování z auta jsem si uvědomila, že jsem uvnitř byla jen jednou jako malá na pohádce. Vůbec si nevybavuji, jak vypadá budova uvnitř. Takže jakmile se situace uvolní, vybereme si nějaké představení a zajedeme se podívat. Kousek od divadla stojí historická budova vodojemu. Je na ní nádherná skleněná mozaika. Vodojem je postaven ve funkcionalistickém stylu a mozaika znázorňuje Alegorii řeky Dyje. Prošli jsme se přes náměstí ke kostelu sv. Mikuláše. Je od něj nádherný výhled na řeku Dyji a rotundu. Vedle kostela je kaple sv. Václava, kde je otevřený ochoz a opět krásná vyhlídka. Z jedné strany je vidět Loucký klášter a železniční most vedoucí do Rakouska. Most je krásná dominanta nad Dyjí. Navíc kousek od soutoku Dyje s Gránickým potokem na svahu skalní stěny stojí překrásná Krammerova vila se zajímavou skalní zahradou. Škoda jen, že není budova přístupná, zajímalo by mě, jak vypadá uvnitř. Uličkami jsme došli k hradu a rotundě. Zpět k autu jsme procházeli opět uličkami a já se kochala historickými budovami. Až otevřou informační centrum, tak se tam chci podívat, zda nenajdu nějaké bližší informace k budovám. Některé jsem na internetu našla, ale moc jich není. Zvu vás tedy na malou procházku Znojmem. Rija


                                                      Vodojem













                                                              Krammerova vila









                                                               Althanský palác






7 komentářů:

  1. Město mého dětství,tak to se povedlo Rijo ��V jednom domečku v sousedství Mikulášského kostela jsem byla na návštěvě u příbuzných,mají krásný výhled na protější straně. Než se zatopla plocha přehrady,prošli jsme se údolím až nahoru pěkně do vesnice ke klášteru,kde byli jeptišky. Jak jen se to jmenovalo �� Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, musím říct, že Znojmo pro nás bylo dlouhé roky jen tranzitním městem při cestě na jih. Pak jsme ale v jeho centru prožili víkend a byli jsme nadšení.
    Děkuji za připomenutí a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. No vidíš a já vím, jak to v té krásné budově divadla vypadá.
    Před několika roky jsme tam hráli loutkové divadlo v rámci fesivalu divadel. Nestihli jsme si Znojmo nějak moc prohlédnout, ale mám ho zafixované jako moc pěkné město.
    Díky za pěkné fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, prošla jsem se s tebou Znojmem a zavzpomínala, kdy jsem tu byla naposledy. Bylo to v roce 1995. Od té doby jen projíždíme.
    Díky za milou připomínku tohoto krásného města. 💓

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké fotky, připomněly mi jednu naši předvánoční dovolenou...

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju za příjemný výlet Znojmem, už jsem dlouho nepobyla. Budu muset napravit ;-).
    s milým pozdravením... pher

    OdpovědětVymazat
  7. Moc zdravím ze Znojma, jsem ráda, že se Vám naše město líbí :-)

    OdpovědětVymazat