sobota 27. října 2012

Podzimní relaxace v Beskydech

Sláva nazdar výletu nezmrzli jsme a v pořádku dorazili domů. Přestože jsem měla opravdu veliký strach, zda nebudeme celé tři dny zalezlí na pokoji, tak se nám pobyt v Beskydech náramně vydařil. Sice ještě ve čtvrtek, po vykouknutí z okna pokoje, jsem měla pochybnosti, zda opravdu nezmrzneme a nebo nezapadáme sněhem. Po obloze se valily těžké sněhové mraky, které rozhodly, že místo procházky bude nejlepší návštěva krytého bazénu. Krásně jsme si protáhli těla a večeře pak chutnala jedna báseň. Páteční obloha se nad námi smilovala a mlha zůstala nad vrcholky hor a místy byla vidět i modrá obloha. Vyjeli jsme tedy směr Krásná, zkusit štěstí. Teploměr sice ukazoval 2 stupně, ale i přesto jsme se vydali na procházku lesem. Všude bylo naprosté ticho. Skoro nebyl slyšet ani ptačí zpěv. Prostě úžasné ticho. Vzduch úžasně voněl podzimem a houbami a že jich všude kolem bylo. Vzhledem k tomu, že je nepoznám, tak jsem si svůj pomyslný houbařský košík jen nafotila. Škoda jen, že nemám lepší foťák, musela jsem použít blesk. Nejdříve jsem si říkala, že jen tak z legrace vyfotím pár hub, ale to ticho ve mě probudilo fantazii dítěte a já začala v každém pařezu, u každého mechu hledat Křemílka s Vochomůrkou a další lesní skřítky a strašidla. Bohužel asi jsem už dost velká a žádná pohádková bytost se mi neukázala. Za to jsem za jedním pařezem objevila mloka, kterého jsem viděla jen jednou v životě, před mnoha a mnoha lety. Pod hromádkou listí se krčily nádherné muchomůrky, na pařezech se tyčily lišejníky a v chvojí se třpytily kapky rosy v pavučině. K tomu nádherně bublal horský potůček a voda žbluňkala po kamení. Vůbec se nám nechtělo věřit, že se v lese potulejeme víc jak tři hodinky. Necítili jsme vůbec chlad a bylo nám nádherně a dokonce jsme našli i pár praváků (to jsou jediné houby které manžel pozná) do polévky.. Byl nejvyšší čas na oběd a návrat do civilizace. Cestou jsme se zastavili ve Frýdku, kde jsem opět navštívila obchůdek kamarádky Šárky a nezapomněla si koupit látky a tentokrát i dalšího medvídka. Pobyt na čerstvém vzduchu nás tak zničil, že jediné co se dalo udělat, bylo navštívit wellness centrum a ponořit se do vířivky. Měli jsme štěstí, že kousek od chaty, kde jsme byli ubytovaní, jedno takové centrum bylo. A jako bonus k vířivce byla parní sauna a vrchol dokonalosti završil výborný koktejl. Báječný den jsme zakončili výbornou večeří. Ani deštivé ráno nepokazilo, ty báječné předchozí dva dny a po snídani jsme vyrazili směr jižní Morava. Celou cestu pršelo, ale dojeli jsme v pořádku. Jsem tak nabitá energií, že jsem zvládla vyprat a pustila jsem se do dalšího tvoření. Byl to nádherný relax a těším se, až zase vyrazíme na nějakou podbnou akci. Rija


































Žádné komentáře:

Okomentovat