úterý 19. června 2012

Zahradní zastavení

Počasí o víkendu přímo nabádalo k lenošení někde u vody. Já jsem víkend trávila opět na Konci světa. Bylo tam tak krásně, že jsme nakonec odjížděli až v pondělí ráno, rovnou do práce. V tomto teplém počasí se dá venku sedět až do pozdních nočních hodin. Ještě v deset večer jsme se s manželem šli projít k rybníku. Překvapilo nás, že nám tichý doprovod dělala Micka. Šla spořádaně dva kroky za námi. Miluji tyhle večerní procházky, kdy je venku ticho, jen sem tam štěkne pes nebo zakváká žába. Jsou to úžasně romantické chvíle. Přes den jsem neromanticky vařila, prala a běhala kolem plevele. Využila jsem rozmočené země a udělala malou ohrádku u jednoho záhonku. Máme zahradu plnou mochny. Kvete sice nádherně a dělá příjemný koberec, po kterém se dá chodit i naboso, ale její šlahouny se cpou do záhonků a dělají mi tam paseku. Zatím jsem zkusila jen jeden záhonek, ale chtěla bych takhle ohraničit všechny záhonky. I pro sekačku to bude lepší, nebude mi snad tolik likvidovat kytky. Konečně povyskočily rostlinky vysemeněných afrikánů, tak jsem je přesazovala do nádob. Osázela jsem pár květináčů vysemeněným měsíčkem. Už se těším až rozkvete. Doufám, že letos ho bude tolik, že mi nebude líto otrhávat květy na sušení. Pořád mám pocit, že mi toho na zahrádce kvete moc málo. Růže jsou letos hodně pozadu, ale už jsem objevila pidi poupátka, tak snad brzy budou ozdobou. Kromě práce jsem si našla chvilku i na odpočinek a konečně vytáhla kolo. V sobotu jsem vzala i Nelinku, abych zjistila, jestli jízdu na kole nezapomněla. Moc se jí to nelíbilo, ale nejspíš to bylo tím příšerným protivětrem. V neděli zůstala doma, bylo moc velké horko. Máme v okolí nové cyklostezky, takže jízda byla přímo pohádková. Manžel se mi smál, že celou cestu  místo okolní krajiny, pozoruji kamení na polích. Jenže jich mám pořád nedostatek. Ani nevíte jakou radost jsem měla z rozorané meze plné vápencových balvanů. To je taková paráda, když je doma přívěsný vozík. Už se těším až kameny dostanou stálé místo. Zatím budou nejspíš pár víkendů zahálet na hromadě, protože jsem si byla včera ještě zaplavat a těm mým kostičkám se tolik sportovní aktivity nelíbí, tak se rozhodly mou přílišnou aktivitu na pár dní zkrotit. Je nejspíš na čase dovyšívat jeden rozdělaný obrázek. Užívejte si sluníčka a dávejte pozor, ať nevypadáte jako náčelník Apačů, ke kterému nemám daleko. Krásné dny plné sluníčka Rija













4 komentáře:

  1. Krásně sis víkend užila! Moc pěkné fotky zahrady, ale já bych prosila ještě fotku náčelníka Apačů :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krása - krása-krása ... Martina :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, já takhle vozím kameny z Orlických hor, taky jich je doma pěkná hromada.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné kytky !!
    Kameny vozím od nás z pole pochybí a jedu pro další várku:)
    Přeji krásné teplé dny pa Jarka

    OdpovědětVymazat