pondělí 30. října 2023

Vídeň

Ve víru uplynulých dní jsem nestihla podělit se o jeden krásný výlet. Syn mi nabídl, jestli nechci jet do Rakouska omrknout obchody a při té příležitosti se podívat po Vídni. Takové pozvání se neodmítá. Z obchodů jsem se těšila na Action a Tedi. Blíží se Vánoce a je na čase zase trošku vylepšit vánoční vesničku. A že bude čím. Oči mi přecházely z toho množství blbinek a dekorací. Objevila jsem spoustu drobností, které jsem nutně potřebovala. Jen tedy musím vyrobit novou základnu na vesničku. Do té původní se mi vše už nevejde. Na druhou stranu, kdo si hraje nezlobí:-). Když se syn zeptal, co bych chtěla vidět, tak to bylo jednoduché. Belveder, tam jsem totiž ještě nebyla. Cestou k Belvederu jsem uviděla cedulku - Botanická zahrada. Naštěstí syn zná mou slabost pro rostliny, takže jsme odbočili a šli se projít. Ve většině botanických zahrad můžu nechat oči na rostlinách, tady to bylo jinak. Zaujalo mě množství veverek, které pobíhaly všude kolem. Lidé jim nosili dobroty, takže jsem potkala veverku s ořechem v tlapkách, další veverky si chodily pro dobrotky přímo z ruky. Kam oko dohlédlo, tam byla vidět veverka:-). Po chvíli jsme zjistili, že z botanické zahrady se dá přejít k Belvederu. Belveder nechal vybudovat princ Evžen Savojský,  jako své letní sídlo. Je to krásný barokní palác. Vlastně jsou to dva paláce Horní a Dolní Belveder. Oba paláce spojuje park. Některé prvky mi připomínali Versailles. Především krásná patrová kašna. Začalo se stmívat, tak jsme vyjeli na vídeňský kopec Kahlenberg, odkud je nádherný výhled na Vídeň. Bylo tam narváno, tak jsme přejeli na protější kopec Leopoldsberg. Osvětlenou Vídeň z výšky jsem měla možnost vidět poprvé a náležitě jsem si ten výhled užila. Počasí nám přálo a užili jsme si krásný den. Rija































5 komentářů:

  1. Rijo, pěkný výlet. A veverky jsou roztomilé.
    Pochlubíš se přírůstky do vesničky ;-)?

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný výlet Jaru a nádherné fotografie. Veverky super a ten večerní pohled...to je nádhera. Vím, jaké to je, když se nad tou krásou tají dech. A tady sis to užívala. Máš krásné zážitky, něco sis nakoupila a to je důležité. Měj se moc krásně.

    OdpovědětVymazat
  3. Takový výlet bych taky neodmítla.
    Hmm tolik veverek ! :-))))
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Jaru, to byl super výlet. Moc hezké fotografie. Už jsem komentář vkládala a přišla jsem si jen prohlédnou fotky znovu. Původní komentář asi spadl do Spamu. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  5. Jaru, moc pěkně jste si užili ve Vídni, na ty kopce bych se také ráda podívala, zase by to byla kýžená změna. Veverky úchvatné! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat