neděle 29. října 2023

PODZIM 2023 - BAREVNÉ PROMĚNY 2. - Beskydy

Po deštivém pátku jsme se probudili do soboty bez deště. Ráno sice z lesů stoupala mlha a oblohu místy pokrývaly temné mraky. Do lesa jsme se báli jít, aby Nelinka nevypadala jako čuňátko, tak jsme se vydali na obhlídku okolí. Z krásně upravených zahrádek jsem čerpala inspiraci na svou vlastní zahrádku. Protože se počasí drželo a bylo příjemně, sedli jsme do auta a vyrazili na výlet. Za cíl jsme vybrali Velké Karlovice. Prošli jsme se Galerií soch v Pluskovci. Kdysi jsme tady už byli, ale stejně jsem opět obdivovala šikovné ruce, které sochy vyrobily. Jednotlivé sochy vzdávají holt řemeslům. Obdivovala jsem úžasné řezbářské dílo, oltář s malém kostelíku. Sochy se nachází skoro všude v Karlovicích. Krásně svítilo sluníčko, tak procházka byla o to hezčí. Z Karlovic jsme se vydali do Valašského Meziříčí. Cestou jsem se kochala úžasnou paletou barev, které mi přichystala příroda. Takovou nádheru prostě nevymyslíš. Mezi krásou barev nás okouzlila úžasná hospůdka U veselé lišky. Zastavili jsme a zašli na kávu. Cílem ve Valašském Meziříčí byla hvězdárna. Jen měli ještě zavřeno. Plánovali jsme večer zajet na pozorování Měsíce, ale nakonec z pozorování nic nebylo, protože byly mraky. Než se setmělo, jsme stihli i hvězdárnu ve Vsetíně. Škoda, že jsme neměli ještě den k dobru. Ráno nás probudilo sluníčko, ale bylo jen na horách. Po pár kilometrech se zatáhlo a celou cestu nás provázely mraky. Rozplynuly se až doma. Pohodové poslední říjnové dny. Rija






































3 komentáře:

  1. Jari, nádherné fotografie, moc krásný výlet. Ty dřevěné sochy jsou úžasné. Hodně se teď vyřezávají a zdobí různé stezky i vesničky. Děkuji za účast a odkaz přidám na blog.

    OdpovědětVymazat
  2. Udělali jste si moc krásný výlet. Líbí se mi místo se dřevěnými sochami. Všechno jsi pěkně nafotila.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké fotky, nejvíc se mi líbí kostelík

    OdpovědětVymazat