pondělí 19. října 2020

Říjen na zahradě

 Říjen se přesunul přes svoji polovinu a podzim ukazuje, co vše dokáže. Měsíc začal krásně. Pouhá jedna maličkost mě přinutila opět kopnout do trávníku. Ještě chvíli a manžel nebude mít, co sekat:-). Moje nadšení zbrzdil déšť. První kapky jsem uvítala s nadšením, protože jsem potřebovala přesadit dva stromky, tak jsem měla radost, že budou krásně zalité a do zimy se snad uchytí. S nadšením jsem se pustila do výroby podzimní výzdoby. Truhlíky jsem osázela stálezelenými rostlinami a přidala sem tam macešku. Macešky jsou vděčné kytičky, které nezahubí ani mráz ani sníh. Mám je moc ráda a některé macešky už u mě v záhonech zdomácněly. Zelené truhlíky můžu použít i k vánoční a zimní výzdobě. Takže budou dělat ozdobu až do jara. Stačí přidat nějakou ozdobu a budou pokaždé jiné. Neustále jsem přemýšlela, jak ozdobit vchod do domu. S většími úpravami čekáme, až opravíme střechu a fasádu, teprve potom se pustíme do úpravy předzahrádky. Zatím si musím vystačit s dekoracemi. Když nevím jak dál, hledám inspiraci na pinterestu. Kde také jinde:-). Je to nepřeberná studnice nápadů a inspirací. Ke štěstí mi stačily trámky, manželova šikovnost, který trámky uřezal na potřebné rozměry a na zbytek jsem si stačila už sama. Vznikla taková dlouhodobější dekorace. Nyní zdobí trámky podzimní girlanda, kterou za nějaký čas vyměním za vánoční a potom za zimní. Do jara snad vytvořím něco jiného. Problém nastal s ukotvením, aby mi dekoraci neshodil vítr. Nakonec se i uchycení vyřešilo. Nechtěla jsem ji napevno přišroubovat k zemi. Problém vyřešily obyčejné stahovací pásky. Kdykoli je můžu přestřihnout a trámky přenést jinam. Jsem ráda, že jsem alespoň nějakou drobnost zvládla, protože více denní déšť mi vzal vítr z plachet. Stoupla spodní voda a část zahrádky stojí ve vodě. Už pár let jsem tolik vody u nás neviděla. Letos se nám jí dostává opět požehnaně. Doufám, že se alespoň trošku doplní zásoby spodní vody, abychom zas měli, až přijde sucho. Včera se na chvíli ukázalo sluníčko a moje kroky mířily opět do zahrádky. Sice se nedalo moc kopnout do země, ale stříhat a upravovat šlo. Potřebuji už jen pár pěkných dní, abych své plány pro letošní rok dokončila a můžu si nechat zdát o dalších zahradních úpravách. Nebojím se, že by mě nápady opustily. Cítím, že někde v hloubce mé hlavy se začínají skládat střípky další zahradní výzvy. Do jara času dost, plány pořádně promyslet a potom hurá na realizaci. Rija













10 komentářů:

  1. Práce a nové nápady na zahradě jsou vždy nekončící, dobře to znám. Ještě chceme stihnout zasadit novou jabloň, protože nám během léta jedné ožraly kořínky myši a zničily jí. Bylo mi to moc líto :-(. Máš krásné dekorace, já teprve sundala truhlíky s muškáty, má být ještě pár dnů hezky, tak stihnu vše ostatní.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné dekorování, Radost pohledět! Měj se krásně Jarko. Ivana

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, tvá dekorace se mi moc líbí, stejně jako podzimní truhlíčky. Taky je mám už hotové, ale muškáty jsou teď tak krásné, že jsem je zatím nevyměnila. Zahrada už trochu oschla, ale trávník mi stále péruje pod nohama... Teď snad pár dní pršet nemá.
    Měj hezké podzimní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, dekorace máš překrásné. Takhle osázené truhlíky mám ráda, opravdu jen drobnou dekorací se dají nastylovat podzimně, vánočně....
    Za vodu jsem moc ráda, ač nebylo na první pohled letošní léto suché jako loňské, podzemní vody se ani náhodou nedoplnily. Snad už to bude teď trochu lepší. Ale chtělo by to hlavně v zimě sníh, ten podzimní vody dotuje nejvíc.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Vyzdobeno máš krásně. Kolem domu a na zahradě je stále co dělat. Taky už mám podzim v truhlících. A i na zahrádě postupně vše připravujeme na zimu.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Rijo, ty se na zahrádce činíš... A nová dekorace je moc povedená
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
  7. Rijo, máš krásně podzimně dekorováno. My máme u nás pořád léto, ale už budeme muset taky začít. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Zahrádku máte krásně upravenou. Ty trámky jsou zajímavé. Hezky jsi je ozdobila, zajímavý nápad. A macešky mám také ráda, jsou to vděčné kytičky a mají spoustu barev.

    OdpovědětVymazat
  9. Rijo, máš krásně upravenou zahradu i hezky nadekorováno. Jo, kolem domu práce nikdy nekončí, ještě že přijde zima a budeš mít čas další plány promyslet. :o)
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
  10. To jsou proměny klidu a pohody. Moc hezky se posunujete. To je fajn ;-)
    s pozdraveníčkem... pher

    OdpovědětVymazat