pondělí 17. prosince 2018

Třetí adventní

Vánoce se blíží mílovými kroky. Úplně živě vidím, jak všude probíhají přípravy na Vánoce, někde už je i stromeček. Domovem se line vůně vanilky a koření, pečení je v plném proudu. Jen u nás je všechno nějak na ruby. Letos jsme se domluvili, že cukroví nebudeme péct. Moc sladké nejíme, návštěvy nemíváme a rodina je na tom podobně. Raději si nakoupíme ovoce, oříšky a jiné dobroty, které máme rádi. S úklidem to nepřeháním, neustále něco někde přerovnávám, tak uklízím neustále. Zrovna jako v sobotu, když jsem se rozhodla udělat místo na stromeček. Vymyslela jsem to úžasně, jen jsem si neuvědomila, že kvůli pár květinám musím přestěhovat půlku domu. No prostě blondýna, jak vyšitá :-). Manžel říká, že máme alespoň doma veselo. Naštěstí do večera bylo doma opět útulno a všude panovala pohoda. Neděli jsme si užili opravdu svátečně. Před pár dny jsme obdrželi pozvánku na vánoční koncert, který se konal v Brně na hvězdárně. Doposud jsme ještě nikdy nebyli na koncertě, tak jsme si řekli, že je potřeba udělat něco, pro pozvednutí ducha. Kdy jindy je vhodnější doba na vážnou hudbu. Musím říct, že jsme byli mile překvapeni, když celá akce se nesla v odlehčeném duchu a výběr skladeb byl výborný. A když už byl koncert na hvězdárně, tak na nás čekalo zajímavé překvapení. Koncert byl zakončen videoprojekcí podbarvenou úžasnou hudbou Bedřicha Smetany - cyklem Má vlast (jeho částí). Mluvené slovo zajistil nádherný hlas pana Josefa Somra, který zarecitoval část z Fidlovačky Kde domov můj, píseň Hradišťanu Voda má, báseň Jaroslava Seiferta Píseň o rodné zemi a celou sérii zakončil básní K. V. Raise Cestička k domovu. Z cyklu Má vlast zazněly symfonické básně Zčeských luhů a hájů, Vltava a Vyšehrad. Nádherná hudba podbarvená krásnými obrazy z naší země. Pro mě naprosto úžasný zážitek. Chvílemi jsem měla mrazení v zádech a do očí se mi draly slzy. Na konci celého večera jsme si zakoupili publikaci 100 + 1 záludných otázek astronomie a dva autoři nám ji i podepsali. Ještě dnes vstřebávám překrásné okamžiky. Nic podobného jsme neplánovali a musím říct, že to nemělo chybu. Krásné prožití svátečního večera. Rija



2 komentáře:

  1. Rijo, mám to podobně. Sice něco málo jsem napekla, ale ani s pečením a ani úklidem to už nepřeháním. Jo, bejvávalo...
    Ve čtvrtek jdeme na večírek, v pátek máme návštěvu a o víkendu ještě něco doladit, postavit stromek a těšit se. :o)
    Koncert, jak popisuješ, byl určitě krásný zážitek.
    Přeji příjemný týden. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, hezky si zpříjemňujete dny. Tak nechť strávíte pěkně i tu poslední adventní a potom i celé svátky vánoční. Marcela

    OdpovědětVymazat