neděle 25. listopadu 2018

Adventní Vídeň

Krásný nedělní večer. Pomalu končí poslední listopadový víkend. Pro nás to byl obzvláště krásný a zároveň i náročný. Byli u nás na návštěvě naši dlouholetí přátelé a včerejší odpoledne jsme strávili ve Vídni. Jako každý rok touhle dobou ožívá Vídeň adventními trhy a protože není tak daleko, jezdíme se pokochat krásnou výzdobou a načerpat adventní inspiraci. Je to zvláštní, ačkoli je všude spousta lidí a ruchu, které běžně nemusím, v této situaci se mi to líbí. Jezdím se pokochat tou zvláštní atmosférou, spojenou se vzpomínkami na dětství, na dny plné očekávání, na pohodu, prostě na něco moc krásného. Neumím přesně popsat pocity, ale pokaždé se příjemně naladím a je mi krásně na duši. Pomaličku jsme se procházeli kolem stánků, popíjeli punč a užívali si pohody. Naše kroky směřují až ke Stephansdomu, kam chodíme zapálit svíčky za lidi kteří nás již opustili a na které neustále s láskou vzpomínáme. Nikam nespěcháme a až se patřičně pokocháme jedeme domů. Včera jsme se kochali poměrně dost dlouho, takže jsme domů přijeli až skoro v půl desáté. Byli jsme tak příjemně naladěni, že jsme vůbec nevnímali čas, takže do postele jsme šli až v ranních hodinách. Musím říct, že to byl úctyhodný výkon, protože obvykle všichni chodíváme spát skoro se slepicemi. Dnešní den byl takový hodně odpočinkový. Jo a jen tak mimochodem, ptala se mě kamarádka, co jsem si přivezla. Původně jsem neměla nic v úmyslu, ale s manželem nám padla do oka úplně stejná věc. Hádáte správně, je to medvěd. Jenže vtip je ve velikosti. Je to úplně pidi medvěd a toho jsme tam nechat nemohli. Manžel se smíchem poznamenal, tak a mám splněno, medvěd to je. Jen nám moc nenarostl, má asi tři centimetry :-)))))). I málo stačí ke štěstí a k radosti. My se tím bavili hodně dlouho. 
Pěkně se posaďte a já vás zvu na malou procházku večerní Vídní. Rija
















8 komentářů:

  1. Krása! Už tomu chybí jen trochu toho bílého poprašku .-)
    Kolikátý medvídek přibyl do sbírky? .-)
    evice

    OdpovědětVymazat
  2. Velké adevntní trhy mám skoro raději na fotkách než v reálu - nemusím moc lidí na jednom místě. Tak jsem se u tebe pokochala a budu moci spokojeně vyrazit na nějaké komorní, kde je jen pár stánků ;-).
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, to máte dobré, že jste už laděni do vánočního, my jsme zatím jen na konci podzimu. Vídeň musela být opravdu krásná. Mám ji ráda normálně, ale tak vyzdobenou jsem ji ještě neviděla, neboť nemusím davy. Pěkný pracovní týden. Marcela

    OdpovědětVymazat
  4. Mám ráda adventní trhy, ale spíš v menším městě či obci.
    Ale naprosto věřím, že jste měli ve Vídni krásné odpoledne. Ono je to i o člověku, jak si to dovede užít. Zda se nechá vtáhnout do dané atmosféry.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, já taky nemusím davy lidí, ale na druhou stranu, stejně jako ty, si umím vychutnat chvíle a místa, kde mi to nevadí. Vánoční trhy mám moc ráda, tu atmosféru. Vídeňské jsem nikdy nezažila. Musí to být pěkný zážitek.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Je to krásne ale bez medvedíka by sa asi ani nerátalo ....
    Nikdy som vo Viedni nebola ale radšej si pozriem fotky než zažiť davy....
    Pohodový týždeň prajem
    Irena

    OdpovědětVymazat
  7. Do Vídně to máme trošku od ruky. Vždycky když jsem chtěla jet, tak jsem onemocněla. A dneska bych to už ani nadala vzhledem k té dálce. A tak mohu jen koukat na fotky od vás. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  8. Do Vídně okolo Vánoc jezdíme s mužem moc rádi. Je to tam prostě kouzelné. Máme to sice dál, ale stojí to za to i přes všechny ty davy lidí.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat