pondělí 1. dubna 2024

Rosa coeli

Končí pár volných dní. Prožila jsem je jak nejlépe jsem mohla a uměla. Samozřejmě i na zahradě. Sice to tam stále není vidět, ale některá místa se rýsují do své budoucí krásy. Nicméně bude potřeba provést pár změn. Velikonoce, jako svátky moc nesvětím a z tradic držím jen Velký pátek. Tudíž jsem dnes ráno neměla problém pustit se do úklidu zimní zahrady. Jenže mi to nešlo, tak svěže, jak v uplynulých dnech, takže jsem uvítala manželův nápad vyrazit na výlet. Dali jsme si lehčí, dřívější oběd a vyrazili. Cílů jsme měli víc, ale díky velikonočnímu času zvítězil klášter v Dolních Kounicích. Už ten název Rosa coeli - Růže nebes, je magicky kouzelný. Párkrát už jsem tam byla, ale projít se takový magickým místem nikdy neodmítnu. Při procházkou zříceninou se mi vybaví pohádka O statečném kováři, nebo záběry z Četnických humoresek. Kouzelné místo. Prošli jsme se náměstím a se zmrzlinou šli posedět k řece. Společnost nám dělali kachny, nutrie a jeden konipas, který si přišel k vodě odpočinout a pěkně mi pózoval u objektivu. Přišlo mi, že i vítr nebyl tak silný, jako u nás. Prostě krásné, kouzelné, sváteční odpoledne. A mělo další krásné pokračování, ale o tom zase někdy příště. Rija


































8 komentářů:

  1. Nikdy na návštěvu kláštera nezapomenu, dechberoucí zážitek, byla jsem tam chvíli úplně sama...
    Rijo, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké místo a krásný výlet. I počasí jste měli přívětivé. U nás byla celé svátky divná, šedá, zatažená obloha, ...prý prach ze Sahary přes který občas vykoukla bílý obrys sluníčka. Vypadalo to chvílemi zvláštně až strašidelně ...a stále se to tu drží. Už aby zapršelo nebo to odfoukl vítr někam pryč. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, krásné fotky z báječného výletu. 👍👍👍
    Pro mně současně připomínka na návštěvu toho mystického místa. Bylo to už v roce 1995 a já mám stále pocit, že je to včera.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, podařený výlet. A klášter je krásné místo.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkně jste si zavýletovali, je to už dlouho, co jsme to tam navštívili a naprosto všechny chápu, že to na ně zapůsobilo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. To byl tedy móóc dobrý nápad všeho nechat a jet.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádhera, váš blog je skvělou inspirací, další místo, které mám na svém seznamu “chci navštívit“. Šárka

    OdpovědětVymazat