středa 27. července 2022

Šumavské toulání - den pátý - Šumavská pohádka

Od rána bylo zataženo a předpověď slibovala déšť. I tak jsme se vydali na další toulky nádhernou šumavskou krajinou. Naše kroky nás zavedli do malé osady Borová Lada. Na mě s Nelinkou začala dopad únava, tak jsme si naplánovali jen kratší túry, abychom se moc neunavily. Opět jsme šli úžasnou cestou, kolem rašelinišť. Všude byla spousta borovic, borůvčí a na konci nás čekalo překrásné rašeliništní jezírko plné malých ostrůvků. Kolem létala spousta vážek a všude kolem byl klid. Chvíli jsem se pokoušela zachytit vážky v letu, ale nejsem tak hbitá, abych jim stačila:-)))). Další zastávkou byly Soví voliéry. Měli jsme štěstí, že Nelinka je malá a když se zavřela do batohu, tak jsme mohli navštívit toto úžasné místo. Dokonce jsme měli štěstí a jedna sova přelétla nad našimi hlavami. Cestou k autu jsme se šli osvěžit do malé kavárny Madam Čokoláda. Původně jsme šli na kávu, ale nakonec z kávy sešlo. Neodolala jsem úžasné belgické čokoládě a přidala jsem si k tomu zmrzlinový pohár s horkými malinami. Stejně si mě manžel už dobíral, jestli nejsem nemocná, protože kdykoliv vyrazíme někam na cesty, tak se neudržím a musím si dát horké maliny. Osvěženi jsme udělali ještě jednu zastávku kousek od Kvildy a došli ještě na Jezerní slať. Je to nejchladnější místo u nás. Procházky rašeliništi se mi moc líbilo. Některé rostliny jsem vůbec neznala a všude kolem byla i spousta vážek. Navíc místa byla moc krásně upravená. Na zpáteční cestě jsme se ještě zastavili na Kvildě. Zaujal mě kostel a měla jsem štěstí, že hlavní dveře byly otevřené, tak jsem mohla nakouknout dovnitř. K večeru jsme dali poslední menší procházku za hotelem. Ticho, příjemné počasí, voda, les, prostě vše kvůli čemu jsme jeli na Šumavu. Nezklamala a ukázala nám svou nádheru v plné kráse. Samozřejmě, jsme viděli jen špetku té nádhery, ale i tak jsem okouzlena dalším koutem naší překrásné vlasti. 

Zjistila jsem, že mi tady úřadoval šotek a obrázky se mi načetli obráceně, poslední obrázky jsou vlastně focené nejdřív. Takže první čtyři obrázky jsem udělala v pátek ráno, před odjezdem z Šumavy.  Doufám, že i tak se vám naše putování líbilo:-)) Rija










































3 komentáře:

  1. Úžasné fotografie z překrásné Šumavy. Děkuji za nádhernou podívanou a přeji příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  2. Šumava má spoustu krásných míst. Ráda jsem je pokochala tvými fotkami.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, na Šumavu jsme kdysi jezdili hodně, teď už jsme tam dlouho nebyli. Díky za připomenutí a měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat