pátek 23. července 2021

Za hranice všedních dní - den druhý Cheb

 Začátek týdne jsme zahájili hodně netradičně. Manžel se jel projet na kole na Loket a já odjela do Chebu kochat se historií. Navíc jsem měla tu nejlepší průvodkyni na světě. Mít kamarádku na druhém konci republiky, není to nejlepší, takže jsem využila příležitosti, že manžel je blázen do cyklistiky a se mnou si kopce užívat nemůže. Měla jsem kliku, že si na mě kamarádka vyhradila celý den a protáhla mě uličkami Chebu. V Kláštěrní zahradě jsme si udělaly úžasný piknik s šálkem kávy a výborným croissantem. Cechovní kašna, měšťanské domy, kostely, hrad, Černá věž i podhradí s procházkou kolem Ohře a pomníkem J. W. Goetha. Fascinovala mě Kramářská ulička. Není sice nejužší v republice, ale je kouzelná. Bylo fajn, že jsem měla průvodkyni, která ví, kam mě zavézt a co mi ukázat. Při procházce městem, jsme došly k domu, kde dřív stála synagoga, která byla zničena při Křišťálové noci. Historická část města je moc hezky upravená. Nadchla mě i spousta květin v parcích a na náměstí. Připadala jsem si jako ve snu. Kromě smyslových zážitků jsem měla i kulinářské.  Stihla jsem toho víc než dost. Dokonce jsem si pořídila i pár kousků do sbírky mého oblíbeného porcelánu Házenky Ofélie - Sedmero bylin. Jako bonus jsem si koupila nádherné květinové příbory. Romantické večeře budou chutnat mnohem lépe:-))). Samozřejmě obrázků z Chebu mám mnohem víc, ale myslím si, že už by vás to nebavilo:-))). Bylo to úžasné. Moc děkuji. Rija





















































5 komentářů:

  1. Ten výlet ti docela závidím. Do Chebu se chci podívat už dávno, ale zatím k tomu ještě nedošlo. Určitě k tomu manžela přemluvím a užijeme si pěkný výlet. Díky za krásné fotky, naladily mě. Měj se fajn, zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
  2. V Chebu jsem nikdy nebyla. Prohlídka města pod vedením kamarádky je prostě k nezaplacení. Navštíví se zajímavá místa bez kroků navíc. Je mi jasné, že jste si to krásně užily.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi laskavá!♥ Jen by to chtělo trochu víc času. A taky se vidět v jiný den než v pondělí, což mi ale vůbec nedošlo :-( Tak snad příště .-)
    evice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, mě taky nedošlo, že pondělí není nejlepší nápad:-))). Příště to vylepšíme.

      Vymazat
  4. Cheb je moc hezké město. Udělali jsme si tam před pár lety výlet z Mariánek, ale klidně bych se tam podívala ještě jednou - v sezóně, aby byl otevřený celý hrad, nejen venkovní prostory.

    OdpovědětVymazat