pátek 24. července 2020

Trenckova rokle

Ne, nemusíte mít strach, dnes nebudu psát o hvězdách ani kometě. Tentokrát vás chci vzít na místo, o kterém jsem do nedávna neměla ani tušení. Byl tam na výletě syn a z jeho povídání jsem dostala chuť na procházku tajemnou přírodou. Chci vás zavézt do Trenckovy rokle. Místa, kde se ukrýval baron Trenck se svými padury. když na něj vydala Marie Terezie zatykač. Je to kousek od Tišnova. Procházka vede údolím řeky Bobrůvky. Jen jsme zvolili maličko jinou trasu, protože se hnaly bouřková mračna a z Drahonína byl celý okruh mnohem delší. Mě bohatě stačilo těch šest kilometrů a něco. Místy jsme se totiž šplhali po skále a byla jsem ráda, že jsou kolem řetězy a mám se čeho chytit. Po chvilkách drobně pršelo, tak jsem měla strach, abych náhodou neuklouzla. Měli jsme štěstí, že jsme cestou skoro nikoho nepotkali a já mohla vychutnávat úžasný klid a poslouchat jen bublající vodu, která poskakovala po kamení. Kousek od cíle naší cesty byl vodopád. Kdybychom pokračovali dál po červené, mohli jsme jich vidět víc. Ve stínu stromů jsme si udělali malý piknik a osvěžili se před zpáteční cestou. Příště snad počasí bude rozumnější a my dáme celou trasu. Navíc jsme objevili další zajímavá místa, kam se musíme ještě podívat. Rija


















1 komentář:

  1. Rijo, tenhle kraj vůbec neznám, tak jsem se moc ráda koukla na fotky.

    OdpovědětVymazat