sobota 6. června 2020

Romantické ráno

V pátek jsem opět musela do práce vlakem. Na dojíždění jsem zvyklá, až na pár let, kdy jsem byla na mateřské nebo bydlela v místě zaměstnání dojíždím od svých devíti let. Vlakem jsem začala jezdit ve čtrnácti a mám na jízdy do školy a ze školy spoustu krásných vzpomínek. Dokonce jezdím ze stejného nádraží jako tenkrát. Jen dnes není nádraží tak krásné, jako před třiceti lety. Občas se mi stane, že jsem na nádraží sama a těch pár minut do příjezdu vlaku pozoruji okolí. Ze zastávky se dívám na pole, vinohrady, silnici a když mám štěstí, tak spatřím i nějaké zvíře. Srnky sleduji skoro pravidelně. Tentokrát jsem zahlédla dvě v obilí. Letos je dost vysoké, tak jsem v dálce zahlédla jen uši a kousek hlavy. Po chvilce se hlavy ztratily v obilí. Docela mě překvapilo, když se jedna srna objevila kousek přede mnou a upřeně mě pozorovala. Nechala mě bez hnutí vytáhnout fotoaparát a když jsem ji chtěla vyfotit, tak začala pomaličku překračovat koleje a přecházela klidným krokem na druhou stranu. Jen mě mrzí, že se mi v té rychlosti nepodařilo pořádně zaostřit a srnku mám rozmazanou. Cestou do práce jsem si vybavovala upřené oči srnky, že jsem málem přehlédla volavku, která stála nehnutě v Dyji a pozorovala. S tou jsem měla větší štěstí, krásně mi zapózovala mi, než se rozhodla zmizet v trávě. Hned má člověk hezčí den, když se mu ráno přihodí něco pěkného. Rija








7 komentářů:

  1. Je to uzasne, vidět takhle zblízka srnky. (Když tedy nejedete zrovna v autě). My tuhle jednu potkali v lese. Jenže jsem nestihla ani vytáhnout mobil z kapsy.
    Pěkný víkend, Sabi

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, pěkná setkání a pěkné fotky. Měj hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo, fotky srnky náhodou vyšly moc dobře. My viděli srnečka v pátek cestou na nákup, leč bez foťáku. A stejně zmizel v křoví dřív, než jsem vůbec stihla pomyslet na vytažení mobilu...

    OdpovědětVymazat
  4. Kouzelná setkání, máš pravdu, obilí je už pěkně vysoké.
    Přeji, aby všechna rána měla takové příjemné společníky, s nimi ten den moc hezky začíná.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné setkání se srnkou a volavkou. 👍👍 Nedivím se, že ti to zpříjemnilo ráno.

    OdpovědětVymazat
  6. To je tedy krása. S manželem jsme si nedávno četli různé články na internetu a mezi nimi byla i jedna recenze na fondue. No, měsíc na to mne překvapil večeří, kde jsme si dali výborné fondue. Jako za mlada :-)

    OdpovědětVymazat