středa 30. října 2019

Návrat do reality

Dnešním příspěvkem trošku odbočím od našeho víkendového cestování, protože návrat z práce mě velmi rychle přesunul do reality. Před pár týdny jsme měli menší období katastrof. Nejdříve jsme zjistili, že máme v pokoji myš. Manžel sedí u počítače a najednou na něj od okraje stolu vykoukne myška. Mě málem trefil šlak, ale sebrala jsem všechnu svou duchapřítomnost a utíkala pro pastičky. Naštěstí máme už takové ty plastové, které se jednoduše natahují. Zabarikádovali jsme únikové cesty od stolu a čekali, jestli se potvůrka chytne. Měli jsme štěstí a do rána uvízla v pastičce. Při návratu z práce, jsem šíleně cítila myšinu, takže jsem se pustila do generálního úklidu. Odtáhla jsem i knihovnu a skříňku a při té příležitosti vyhnala pavouky z domu. Vzala jsem to hezky od podlahy i s okny, záclonami a vyházela pár zbytečností. Moc dlouho jsem se z čistého domova neradovala. Po pár dnech jsem objevila na zdi mola a za chvíli dalšího. Sice jsem špajzku uklízela, ale protože už mi oči neslouží, jak bych si přála, tak jsem sklenice s potravinami neprohlížela dost důkladně. Nejenže jsem našla mola v kakau, ale i v čerstvě koupených piškotech, uzavřených ve skleněné dóze. Takže třičtvrtiny špajzu skončily v odpadkovém koši. Ještě dnes zjistím, že mi ve špajzu chybí to, či ono. No a aby těch pohrom nebylo málo, začal kapat kotel. Manžel koupil nový ventil a voda nepřestala kapat. Pozvali jsme tedy opraváře a jeho verdikt zněl - nový kotel. Větší legrace, když nám oznámil, že bez kotle musíme vydržet až do konce října. Což o to, měsíc říjen byl teplý a máme krb s rozvody, tak zimou jsme netrpěli, ale bez teplé vody není, taková hitparáda. Prvních pár dní jsem se jezdila mýt k mamince, ještě že ji mám takový kousek. Naštěstí po pár dnech přijel majitel firmy, která nám kotel měla přijít vyměnit a aučil nás, alespoň na chvíli pustit si vodu. Takže se sparťanské podmínky daly docela přežít. Den D byl určen na dnešek. Odpoledne po návratu z prodlouženého víkendu jsme strávili vyklízením šatny a zabezpečení oděvů a textilu, před prachem. Domnívala jsem, že přijedu domů a já se vrhnu na úklid. Opak byl pravdou. Technici pobíhali po domě a snažili se zjistit, proč radiátor v obýváku netopí. Tudíž binec rozšlapaný po celém domě. Navíc vedle kotle díra ve zdi. Musím počkat až manžel zapraví díry a můžu se pustit do úklidu. Takže dnes na hrubo, zítra až zaschne pěna, tak zapraví zeď kolem kotle a já se konečně můžu pustit do dalšího vánočního úklidu v tomto roce:-). Doufám, že je to poslední kalamita v tomto roce. Rija

3 komentáře:

  1. Jaru, já bych dala všechno, ale kvůli myši bych asi chalupu opustila. Tím jsem ti chtěla napsat, že jsi statečná. A podle toho, co píšeš dál, tak i trpělivá. Tedy vám oběma přeji, nechť vám úklid vydrží až do Vánoc a žádní nezvanci ať se nevecpou. Marcela

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, tak snad jste si příděl kalamit pro letošní rok už vyčerpali. Myš máme na chalupě taky - ve špajzu, navíc rafinovanou, protože pastičku 2x vyžrala, ale tak šikovně, že se nechytla. A s moly jsem bojovala v létě, tak nezávidím. Pro jistotu teď máme ve špajzu lapací lepicí papírek a doufám, že případní nevítaní návštěvníci se chytí dřív než se vnoří do nějaké mouky nebo ořechů

    OdpovědětVymazat
  3. Ať pohodu, klid a tvoji trpělivost minimálně do Vánoc už nic nenaruší!
    evice

    OdpovědětVymazat