neděle 21. září 2014

Poslední letní víkend

Počasí od začátku září připomíná přírodní blázinec. Od jara čekáme na každou kapičku deště jak na smilování. Proto taky úroda je taková jaká je, chyběla nám voda. No a teď když se přiblížilo vinobraní a mělo by být krásně tak z nebe padají provazy vody. Během minulého týdne spadlo tolik vody jako za celý tento rok. Během pár dnů jsme měli zahrádku pod vodou. Naštěstí občas vylezlo sluníčko, tak voda nestála dlouho, ale na konci zahrady jsou ještě pořád dost velké kaluže vody. Během tohoto týdne se k nám vrátily krásné letní teploty a tak jsem se v duchu modlila, aby počasí vydrželo i přes víkend. Svým způsobem jsem byla vyslyšena. Poslední letní víkend byl opravdu letní. Rtuť šplhala až nad 25 stupňů ve stínu a tak jsme celý víkend ztrávili venku. Byly chvilky, kdy se zatáhlo a v sobotu spadlo pár kapek (v okolí byla bouřka, kdy padaly kroupy a lilo jak z konve). Měla jsem štěstí, že větší část prádla uschla a zbytek jsem dosušila doma. Neděle byla opět slunečná, jen chvílemi spadlo pár kapek. Naštěstí další várka prádla uschla. Celý víkend jsem trhala plevel, čistila květináče a vytvářela koutek na přesazování květin. Pracovali jsme na nových záhonech. Zem je tak akorát a tak to jde krásně. Musím přestěhovat bylinky a tak likviduji bylinkovou spirálu a vytvářím jenom bylinkový záhon. Díky dešti a teplému počasí se zahrádka vzpamatovala a některé květiny začaly znovu kvést a tak je zase na co se dívat. Některé květy jsem ostříhala a už zdobí stůl. Pomaličku začínám podzimně zdobit. Při podvečerní procházce jsme zašly s Nelinkou na kaštany, tak mám na výzdobu. Konečně přišla řada i na uložení usušených hub. Houby krásně uschly a tak mám krásnou zásobu na zimu. Můžeme si v klidu uvařit všechna jídla, která máme rádi. Na následující dny hlásí ochlazení, ale doufám, že ještě příští víkend bude krásný, abychom mohli záhony dodělat a nachystat zahrádku na zimu. Krásný večer a pohodový pracovní týden. Rija




















3 komentáře:

  1. Pááni, tobě to ještě krásně kvete:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš stále krásně rozkvetlou zahradu,já musela po těch deštích zlikvidovat i truhlíky.Úplně všechno mi schnilo....Šárka

    OdpovědětVymazat
  3. Kvete Vám to nadherně. Snad ještě přijde pár dní Václavského léta. ....

    OdpovědětVymazat