čtvrtek 18. srpna 2022

Třeboň - den třetí

 Původní plány na sobotu byly, objet na kole další kus kolem Třeboně. Jízda na kole a noční ponocování (čím jsem starší, tím dřív chodím spát a mám problém vydržet déle, jak do desíti), nás unavily, takže jsme plány rádi změnili. Dopoledne jsme se prošli Třeboní. Na náměstí byly nějaké myslivecké slavnosti, na zámku řádily děti s vodníky a město praskalo ve švech. Využila jsem otevřených obchodů a zašla se pokochat medvídky. Obchod tam je už hezkých pár let. Jednou jsem si tam i medvídka koupila. Tentokrát mě od koupě odradily ceny. Nemusím mít všechno:-))). Stejně jsem utrácela. Neodolala jsem krásnému gobelínovému polštářku a stejnému napronu. Od pondělí týrám stroj a snažím se k polštářku ušít další, abych mohla pozměnit sedačku v obýváku. Oběd v Třeboni jsme si rozmysleli a vyrazili na výlet. Kousek za Třeboní jsme si dali oběd a když už jsme vyrazili autem, tak jsme se jeli podívat na kovářský jarmark do Buškova hamru. Je to jeden z mála funkčních hamrů u nás. Zaujalo mě, že byl poháněn vodou. Bylo to takové klidné místo. Kromě kovářů, tak hrála hudba. Dali jsme si kávu a chvíli poslouchali známé písničky. Než jsme se otočili, den byl pryč. Ani týden by nám nestačil na to, abychom prozkoumali alespoň desetinu zajímavých míst. Večer jsme si zašli na jedno do pivovaru. Víc jak pivo, mě zaujali mufloni v hradním příkopu. Manžel si ze mě dělal legraci, že si musím najít zvíře na focení všude a za každých okolností. Než jsme v neděli odjeli, tak jsem stihla zachytit veverku, která kousek od nás poskakovala:-))). Měla v plánu ještě pár zastávek cestou, ale chytil nás pořádný liják, tak jsem si jen z auta udělala poslední fotku kostela Nejsvětější trojice v malé osadě Klášter na Landštejnsku. Kostel z dálky vypadal krásně, jen škoda že klášter zbořili. Kdoví jak vypadal. Trošku jsem doufala, že prší i u nás, ale u nás svítilo sluníčko a teploměr opět vyšplhal nad třicítku. Už mě ty tropy nebaví:-)). Prodloužený víkend se nám vydařil a už se těším, na nějaké další putování. Rija
























3 komentáře:

  1. Měli jste opravdu moc bezvadný prodloužený víkend.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezký výlet. Těch dravců na stojanech upoutaných za nožičku, je mi vždycky strašně líto i když jsou na to zvyklí. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  3. Ten kostel vypadá pěkně, třeba si tam někdy naplánujeme výlet, byť o z chalupy úplně nejblíž nemáme.

    OdpovědětVymazat