neděle 24. října 2021

Foto výzva - 4. téma - Volné téma

 Musím přiznat, že poslední téma bylo u mě skoro ohroženo. Od pondělí jsem na neschopence. Dostala jsem sice vycházky, ale zároveň mě postihla spavá nemoc, tak vycházky skoro nevyužívám. Naštěstí dopoledne s Nelinkou krátkou vycházku na čerstvém vzduchu dám. Jen mě dlouho nenapadalo, o čem by poslední téma mělo být. Nápad přišel náhodou, když jsem se v pátek podívala na oblohu. Při pohledu na oblohu to bylo jasné. 


To je ono - Podzimní oblaka, to je téma pro mě. Když jsem se dívala na letící oblaka, hlavou mi proletěly verše K. H. Máchy - Po modrém blankytu bělavé páry hynou, lehounký větřík s nimi hraje..... . Jak já ty verše na základní škole nenáviděla, když jsme se je musely učit nazpaměť. Nejspíš proto si z nich tolik pořád pamatuji:-))). Lásku k nim jsem získala, až o mnoho let později. Páteční obloha byla poseta krásnými a místy těžkými oblaky. Přesně tak, jak na mě působí pravý podzim. Na východě halila modrou oblohu krásná jasná oblaka. Na západě to vypadalo, že každou chvíli začne sněžit. 





V dálce halil modř oblohy kouř z Dukovan. Když je dobré počasí, jak je krásně vidět kouř z chladících věží, nebo větré elektrárny z nedalekých Břežan.


Během chvilky vítr proměnil oblohu v našlehanou šlehačku:-)). 


Tentokrát jsem neodolala a šla se projít i odpoledne. Sluníčko svítilo a bolela mě hlava, tak jsem šla na čerstvý vzduch. Tentokrát byla obloha ještě krásnější než ráno. Naprosto jiná. 





Sobotní dopoledne bylo také slunečné a silný vítr. Místy sem tam nějaký mráček, ale co mě překvapilo, byl Měsíc. V tuto hodinu byl ještě krásně vidět. Nádherná scenérie. 


Dnešní dopoledne bylo mrazivé. Vyběhly jsme opravdu jen na chvíli a byly jsme rády, když jsme byly opět v teple. Obloha byla úplně vymetená, jen Měsíc zdobil oblohu. Bylo bezvětří, tak se nádherná modř podzimní oblohy odrážela na hladině rybníka. 



Na závěr přidám pár mrazivých obrázků. 







Jaruško moc ti děkuji. S okem na hledáčku na chvíli zapomínám na své problémy a je mi fajn. 

Těším se na nějakou další výzvu. Rija

9 komentářů:

  1. Jari, já Ti moc děkuji za nádherně pojatou výzvu, překrásné fotografie i moc hezké psaní. V první řadě Ti přeji uzdravení, protože to je nejdůležitější. Teď si chvíli odpočineme a já pak třeba zase něco vymyslím. Ono všeho moc škodí, ale i tak se budu těšit na Tvé krásné fotografie průběžně psané články. Ještě jednou moc děkuji za účast a mám radost, že se výzva tak ujala a docela byl i veliký zájem, což mě potěšilo. Přeji Ti příjemný nedělní večer a ještě jednou brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
  2. Přidávám se s přáním brzkého uzdravení. Moc hezké fotografie podzimu 👍

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné fotky se dají udělat i za humny. krása, Rijo!
    Přeji rychlé uzdravení! Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Brzké uzdravení Ti přeji a chválím jak jsi se vypořádala s výzvou č.4. Obloha,příroda nikdy nezklamou a vůbec jim nevadí se předvádět, no a my fotíme. Fotky se Ti povedly.
    Klidný den!
    Hanka


    OdpovědětVymazat
  5. Také jsem fotila oblohu,protože jedno odpoledne byla úžasná.Tvé fotografie se mi moc líbí,jsou nádherné.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  6. Rijo, nádherné fotky nebeského divadla. 👍👍👍 Fotit oblohu je vděčné téma. Mění se to každým okamžikem.
    Přeji brzké uzdravení a opatruj se. 🍀🍁

    OdpovědětVymazat
  7. Rijo, vybrala sis pěkné téma - podle mého gusta. Moc ráda koukám do oblak...

    OdpovědětVymazat
  8. Rijo zdravím a děkuju za návštěvu na mém blogu. Fotky do výzvy máš parádní, ty obláčkové i námrazové. Brzy se uzdrav, já jsem se teď plácala v zánětu průdušek celých šest týdnů, troje antibiotika atd. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Rijo, nádherné fotky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat