sobota 2. května 2020

Zahrada začátkem května

Konečně u nás maličko napršelo. Přestože zalévám hodně, tak déšť nenahradím. Na přírodě je okamžitě vidět, jak ožila. Zelená je mnohem zářivější. I barvy na zahrádce jsou takové nějaké víc barevnější a vůně omamnější. Takto by mohlo pršet i celý měsíc. V noci déšť, přes den sluníčko. Naprosto ideální situace. Vím, je to jen moje fikce, ale krásná. Snění je povoleno. Konečně na zahrádce rozkvetl len. Nechávám ho záměrně vysemenit, a potom přesazuji do nádob, volných míst, aby jeho krásné modré kvítky vynikly na větších plochách. Loni jsem nasadila dřevitou pivoňku a byla jsem netrpělivá, zda mi letos pokvete. Když se objevilo jedno nesmělé malé poupátko, tak jsem rostlinu opečovávala, aby vydrželo a už se z poupěte klube krásný květ. To stejné ibišek bahenní. Moc jsem po něm toužila, ale nemám s ním žádnou zkušenost, tak jsem netrpělivě vyčkávala, zda zimu přežil. Zatím nesměle vystrkuje mini výhonky, ale vystrkuje. Maličko mě mrzí, že skalka letos nebude tak nádherná, jako jiné roky, ale doufám, že se nově nasazené rostliny brzy rozrostou a skalka se opět ukáže v celé své nádheře. Klematis už také nesměle otvírá svá kvítka, jen letos bude kvést méně, než loni. Květen je nejkrásnější období na zahradě. Rija
















8 komentářů:

  1. Na tom prvním sníku ten vysoký asi tis, možná nevím, by chtěl zkrátit a raději by měl jít do šířky. Není to moc estetické, podle mě, když se tak koukám na fotku..Ale to je moje vidění..Hezký den..Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, krásná zahrada ke kochání. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
  3. Milá zahradníčková,
    voda, chybí šíleně voda.
    Pár dní se ten nahoře snaží, ale chtělo by to daleko víc, aby příroda skutečně ožila a vypadla " šťavnatě ".
    Já jsem před dvěma roky začala do skalky nenápadně přidávat opuncie a kaktusy, zimovzdorné a přiznám se, mám z nich šílenou radost, přirůstají a vypadá to i na květy.
    Jinak, každá činnost, kterou děláme s láskou a potěšením se nám vrátí, krásně nakvetlá zahrada je toho příkladem.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Jarko, máš to v zahrádce vymazlené do posledního detailu :-) Moc pěkně ti to tam kvete :-) Krásné dny ti přeji, Ivana

    OdpovědětVymazat
  5. Je vidět, že o zahrádku pečuješ s láskou. Sice by té vody mělo spadnout víc, taky mi vše povyrostlo, vybarvuje se.
    Užívej si to!
    Pěknou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, krásně ti to kvete. Překvapil mě ten len, je opavdu krásný. :-D
    U nás letos spousta kytek pomrzla. Vydržely celou zimu a na konci března, kdy už vše rašilo, to spálil mráz. Dnes jsem konečně dostříhala všechny pomrzlé hortenzie. Letos tolik parády, jako v minulých letech, nenadělají.
    U nás včera spadly kroupy, takže máme opět potlučený rybíz, ale loni to bylo horší. Po kroupách přišel déšť, po kterém příroda už volala. Ani já bych se nezlobila, kdyby noc co noc zapršelo. :-)
    Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Rijo dostala jste mne. Koukám na fotečky a u vás už fakt kvetou pivoňky? Já myslela, že bydlíte někde v Jeseníkách, máte vyšší nadmořskou výšku. My máme 251 m n.m. a pupeny pivoněk 1 cm. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, bydlím na jižní Moravě, na hranicích s Rakouskem. Tohle je dřevitá pivoňka, ta kvete první. Ostatní pivoňky mě ještě nekvetou, ale v okolí už jsou nádherně rozkvetlé.

      Vymazat