neděle 27. července 2014

Návštěvníci na zahrádce

Od té doby co máme chalupu, tak jsem si zamilovala pozorování přírody, především ptáků. Dřív jsem poznala vlaštovku, jiřičku, kosa, sýkorku modřinku a vrabčáka. Zbývající ptactvo mě nějak uniklo. Možná to bylo i tím, že všude kolem bylo mnohem méně ptáků. Mám dojem, že ptactva v okolí přibývá a spousta zajímavých ptáků se dá vidět i na naší zahrádce. Takové posezení venku je náramně zajímavé. Jednou na plot usedne straka, jindy drozd, už jsem zahlédla i zvonka zeleného. Pár týdnů jsme pozorovali zajímavého ptáka a protože jsem ptačí říše neznalá nemohla jsem identifikovat, co to vlastně je. Pokus o fotografování sice skončil rozmazanou fotkou, ale díky ní jsem přišla na to, že tady máme žlunu. Jen škoda, že nechce přijít blíž, aby fotka byla lepší a ne zrnitá. To drozd je společenký a klidně mi dokáže i pár minut pózovat. Říkáme mu náš drozd, protože pokaždé když sedíme venku doletí nás pozdravit. Taky se k nám naučil létat strakapoud, jen pořádná fotka se stále nedařila, až dneska při dešti vydržel na sloupu hezky dlouho a tak je i z fotky patrné, že je to strakapoud. V podvečer lítají nad zahradou sovy, jen nemám šanci  je vyfotit, ale stačí mi pocit, že je vidím. Dokonce přes zahradu přeletěl čáp a hezky nízko, tak jsem se mohla pohledem pokochat. Někteří ptáčci jsou opravdu společenští a krásně zapózují. Bohužel jsou na mě moc rychlí. Škoda, že jich nepoznám víc. Už mám i atlas, ale stejně si nejsem jistá, co vidím. Přeji krásný zbytek neděle. Rija
Drozd


Tohohle ptáčka nevím. Na vrabce se mi zdá moc hubený:-)))



Konipas




Strakapoud


3 komentáře:

  1. Taky je moc ráda pozoruji a jsem ráda, že s námi na zahradě někteří žijí. Chodí k nám párek sojek, brhlíci vyvádějí mladé, sýkorky se koupou na terase po dešti v zapomenutých crocsách...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda Jaruš, ty tam ale máš návštěvníků:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Krásní návštěvníci. Poprvé jsme spali na naši nové chatičce a pozorovali život ve větvích. Máme tam hodně ptáčků a neznáme je. Už jsem se dívala po albumu ptáků, abych ho vzala na chatu.

    OdpovědětVymazat