neděle 13. října 2013

Nedělní den

Moje milé kamarádky a čtenáři, chci vám moc poděkovat za krásné komentáře, které mi tady necháváte a za vaši milé návštěvy. Každý váš komentář mi udělá velkou radost. Moc se omlouvám, že nestíhám odpovídat na vždycky na všechny. Díky sluníčku jsem neustále v pohybu a neustále někde lítám. Dneska ráno to sice vypadalo, že včerejší slunečný den bude velkou minulostí. Ještě v devět ráno bylo pošmourno, mlhavo a vlezlo. Kolem poledního se počasí začalo měnit a z pod mraků vykouklo sluníčko. Měla jsem radost z poobědového kafíčka v pergole. Hrnek s kávou byl na stolku jenom chvíli sám. Nevím čím to je, ale nejoblíbenějším místem k odpočinku všech zvířátek je stůl. Mají štěstí, že je to venkovní stůl. My jsme relaxovali s šálkem kávy a zvířátka po svém. Sluníčko nakonec překvapilo a svítilo až do večera. Vytáhlo nás s manželem na procházku, samozřejmě i s Nelinkou. Jako věrný Pátek s námi chodí Micka. Tentokrát jsme změnili trasu procházky, takže Micka šla kousek a překvapilo nás, že celou dobu čekala až projdeme celý okruh, aniž by věděla, že se vrátíme stejnou cestou a taky nás radostně přivítala krásným mňaukáním. Šmudlinka zatím nevychází z chaloupky. Je to opravdu kočka domácí. Po dlouhé době jsme se šli projít úplně na opačnou stranu vesnice a ještě místy, kterými jsme zatím nikdy nešli. Udělala jsem obrovský objev. Našla jsem jabloň s mini jablíčky. Myslela jsem si, že tahle jabloň už nikde neroste. To jsou totiž ty pravá jablíčka, která se dávaly kvasit společně se zelím. Škoda, že už to naše máme ve škopcích a skoro vykvašené. No nic přístí rok budou tyhle jablíčka. Zrovna tenhle týden jsme chutnali první letošní zelí. Je vynikající a jablíčka jsou taky výborná. Nelinka se krásně vyblbla. Měla velké štěstí, protože jsme šli kolem ohrady se zvířaty a až po chvíli manžel zjistil, že je pod proudem. Měla štěstí, že při podlézáním pod dráty nedostala pecku proudem. Má s tím bohaté zkušenosti, jednou se šla přátelit s kůzlaty a dostala pecku rovnou do čumáčku. Dneska měla kliku. Kromě jablíček jsem objevila spoustu volně rostoucích ořechů. Jen tak z legrace jsem si pár ořechů posbírala. Říkala jsem si, kolik z vás by uvítalo kdyby si mohlo nasbírat ořechy. Já jich mám pro letošek v bedýnce dost. Po příchodu z procházky jsme ještě poseděli venku a užívali si krásného dne a hlavně teplého. Kromě procházky a relaxace jsem zpracovala další část petrželky. Letošní úroda mě pořádně překvapila. Nejdříve to vypadalo, že budu ráda, za tu trošku, co jsem v létě dala do mrazáku. Přestože jsem zalévala, vedra ji skoro zničila. Deštivé počasí a sluníčko posledních dnů způsobilo, že petrželka obrašila a rozkošatila se. Bylo mi líto petrželku zarýt, tak jsem zpracovala další část. Jsem ráda za dva mrazáky. Jeden na bytě, jeden na chaloupce. Zamrazila jsem i větší větvičky. Petrželku dávám úplně všude a letos jí bude poprvé dost. Nevím jak vy, ale já mám pocit, že víkend čím dál rychleji uteče. Nebo jsem čím dál pomalejší. Naštěstí tento víkend byl překrásný. Mějte pohodový pracovní týden a děkuji vám za návštěvu. Rija
Před lety jsem se do této květiny zamilovala a díky kamarádkám mám mnoho druhů


Jedna z mála fotek, kdy je čistý stůl a na něm kafe

Nejkrásnější ozdoba.

Není nad příjemný nedělní odpočinek
Kdo si myslíte, že vás bude neustále hlídat
Pohoda, klídek, tabáček



Mlýnek jsem si pořídila před mnoha lety a jak se dneska hodí

Stromek plný zajímavých maličkatých jablíček. Musím zjistit, jak se to jmenuje, nutně potřebuji na zahrádku.

Jablíček není nikdy dost.




6 komentářů:

  1. Jaruško, nejsi pomalá..To jen to poslední sluníčko láká k lenošení a kochání se krásným podzimem. Ať máš pohodový týden. Pa Věra♥

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jaruš, pěknou neděli jsi měla:-))

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné podzimní fotky! A holky opět nezklamaly, moc jim to spolu sluší :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Krasne fotky podzimu,neni ten stromek jablon-Malus u nas se mu rika Crab apple.

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško moc tě zdravím:-)zvířátkům posílám pohlazení.Moc pěkné fotečky.Pa Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné.i u nás je na stole neustále některá z našich šesti koček :-) Šárka

    OdpovědětVymazat