čtvrtek 28. března 2024

Vzpomínky na minulost

Poslední dobou mě čas od času přepadne nějaká nostalgická nálada a sem tam vzpomínám na dobu minulou. Někdy hodně minulou a jindy krátce minulou. Obdobnou náladu jsem měla hned začátkem týdne po ránu. Čas od času musím k lékaři do Mikulova a z oken čekárny vidím na okna bytu, kde jsme bydleli skoro 13 let. Po návštěvě lékaře mám docela dost času, než mi jede vlak, tak jsem tentokrát využila času a šla se projít náměstím. Od té doby, co jsem se odstěhovala jsem v centru města byla všeho všudy asi jen třikrát. Jinak přes město jezdíme denně, denně nakupujeme a v sezóně jezdím i do zahradnictví. Mimochodem, majitel je úžasně ochotný a vstřícný člověk. A dle mého laického popisu dokáže odhalit rostlinu, po které mé srdce touží:-))). Měla jsem štěstí, že náměstí je po ránu prázdné. Za ty roky spoustu obchodů skončilo a ráz náměstí se proměnil. Trošku mi to připomínalo procházku nějakým přímořským letoviskem, kde je spousta kaváren, taveren a venku množství posezení. Protože pamatuji Mikulov ještě v dobách před revolučních, tak jsem vzpomínala, co kde bylo tenkrát. Jediné, co se za ty roky nezměnilo jsou klenoty a papírnictví. Při procházce se mi v paměti vybavili hned dva filmy, které se zde natáčeli Bořlivé víno s Vladimírem Menšíkem. Okno i klenoty jsou úplně stejné, jako ve filmu. Dokonce v místě, kde ve filmu bylo květinářství, tak dnes tam květinářství skutečně je. Tenkrát tam bylo sklo porcelán. Při pohledu přes morový sloup na hrobku a Svatý kopeček, jsem si vybavila film pro děti Třetí skoba pro Kocoura. S těmito vzpomínkami jsem došla až do zámeckého parku. Vstup do parku se za ta léta změnil. Tady jsem si připomněla naše pravidelné, skoro denní procházky s dětmi. Některé části nebyly tak krásně upravené, tak se mohly děti proběhnout, někdy jsme sestoupili pod zahradu a kluci se prodírali arkádami a vymýšleli si pohádky, jindy si tam hráli na rytíře. Dnes se tam už projít nedá. V celém parku jsem byla, tak mě nikdo nerušil v mých vzpomínkách. Na vlak jsem se vracela kolem synagogy a oblíbenou Husovou ulicí. Krásně se opravuje a malé domečky získávají zašlou slávu. Po dlouhé době jsem prožila příjemné ráno. Rija


























5 komentářů:

  1. Moc hezky jsi svoji vzpomínkovou procházku nafotila. Ráda jsem se na fotky podívala.
    Měj klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky Mikulova a hezké vzpomínky. 👍👍
    Návraty do minulosti ve vzpomínkách zažívám také. V úterý jsem byla ve svém rodišti a také jsem se ve vzpomínkách vrátila na spoustu míst.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Dost roků jsem Mikulovem jen projížděla a na naši dovolenou před lety ráda vzpomínám, měla bych se tam na pár dní vrátit, hezky jsi mne navnadila. Jiřina z N.
    Hezké Velikonoce ti přeji, Jaru.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná procházka i vzpomínání, moc hezky příspěvek i fotografie. Ani v Mikulově jsem nebyla a město je jistě velice hezké. Přeji Ti krásné Velikonoce Jaruško, Tobě i celé rodině.

    OdpovědětVymazat