neděle 17. března 2024

Jaro na zahrádce

 Letos je zahrádka v katastrofálním stavu. Stále se mi nedaří, jí dát vše, co by si v tomto čase zasloužila. Stačí jednodenní déšť a hned je kus pod vodou a v záhonech hned bláto. Místy cítím pod nohami, jak se zem pohupuje. Když jsme dům koupili, tak bývala část zahrady pod vodou, potom bylo pár let sucho a teď se opět vrací vlhké roky. Jenže tenkrát mi voda tolik nevadila, protože jsem místo zahrádky měla jen trávník. Nekonečný trávník. Ale i přes nepřízeň počasí a osudu se většina kytiček snaží (tedy pokud neuhnily). Radost mi teď dělají narcisy a hyacinty. Úžasně kvete planý špendlík. Uvidím, jestli se dočkám vlastní úrody. Postupně se snažím sázet na zahradu keře z okolí rybníka, ty jsou na vodu zvyklé a mohlo by se jim u nás na zahradě dařit. A ze špendlíků je dobrá marmeláda. Až opadne voda, tak chci přesadit z rumiště střemchu a hloh. Vypadá to, že řízky z vrby zakořenily všechny, tak dva půjdou do zahrady a dva do květináčů, kdyby se ty v zemi náhodou neujali. Řemeslník včera vydláždil skoro celý dvorek. Chybí už jen kousky. Pomaličku se rýsuje konec, tak jsem si radostí nazdobila prostor pod střechou a připravila ZZ na ranní posezení u kávy. Dnes chutnala úplně jinak, než v obýváku:-). Včera jsem trošku přistřihla špendlík,  který se rozhodl růst až do oblak a větvičky krásně rozvoněly ranní pohodu. Nemohla jsem odolat, tak jsem si trošku ozdobila chodník pod střechou. Pokračování, až bude hotovo, ale prostě mi to nedalo. Pomalu připravuji nádoby na dvorek. Jen doufám, že plánované mrazíky nedorazí v plné síle a udělají, co nejmenší škody. Příroda si určitě poradí. Všem vám přeji pohodový týden. Rija













8 komentářů:

  1. Máš to moc hezké. Doufám že květyšpendlíku nespálí ranní mraziky. Měj se moc hezky a ať ti vše hezky roste a dělá radost.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě jednou se kochám na☃️Tvém blogu těmi zajímavými narcisksmi a líbí se mi ta růžová asi sasanka?Máš to Jaruško moc krásné. Radost podívat. Přeji ti krásný nový týden.b

    OdpovědětVymazat
  3. Kvete Ti to krásně, byť zamokření zahrady je nepříjemné .
    Ráda jsem k vám do zahradky nakoukla.
    Zdravím a přeji dny v pohodě !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Rijo, krásně ti to na zahrádce kvete. 👍👍 Snad ta přemokřená půda za čas umožní práci.
    Já ještě nehrábla, jen jsem včera znovu balila do netkané textilie hortenzie. Ráno bylo u nás -1,5°C, zítra má být ještě chladněji.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné jaro přeji, už snad bude všude? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Váš blog neustále poskytuje dokonalost. Děkuji za cenné informace! Dopřejte si oddech od každodenní rutiny a vstupte do světa Aviator.

    OdpovědětVymazat