sobota 12. srpna 2023

Výlet do minulého století

Dnešní příspěvek je jubilejní tisící. Ani se mi tomu nechce věřit, že už jsem jich napsala tolik:-). Vezmu vás do místa starých časů, plných kouzla a nostalgie. Jsem milovnicí starých filmů pro pamětníky, plných romantických příběhů a kouzelných okamžiků. Líbí se mi móda, galantnost pánů a elegance dam. Mám doma kompletní sérii  knih Barrandov. Nejsem tak naivní, abych věřila, že vše v té době bylo takové jako na filmovém plátně, ale moc ráda si u nich odpočinu a zapomenu na starosti a problémy, kolem sebe. Hodně filmů vzniklo v těžké době a svým obsahem mělo diváky odvézt od starostí a strachu života. Říkám jim pohádky pro dospělé. Moc ráda vzpomínám na vyprávění babičky, která s kamarádkami za války na filmy chodila. Než mi skončila dovolená, vyrazili jsme na pár dní na Vysočinu. O Letohrádku sv. Vojtěch jsem poprvé slyšela před pár lety a toužila alespoň na chvíli nahlédnout do doby dávno minulé. Zamluvili jsme si tam ubytování a vyrazili. Ihned po vstupu do letohrádku jsem měla pocit, že jsem se ocitla o sto let zpátky. Vybavení, hudba i oděv obsluhy restaurace mě vrátil do dob dávno minulých. Zajímavostí letohrádku jsou jeho pokoje. Každý pokoj nese jméno nějaké prvorepublikové filmové hvězdy. My jsme byli ubytované v pokoji Very Ferbasové. Jednoduchý pokojík s krásně malovaným dřevěným nábytkem a přepychovou koupelnou (mrzí mě, že jsem nepotkala pokojskou, chtěla jsem znát tajemství lesku v koupelně, zajímalo by mě, čím leští černé a bílé kachličky, aby na nich nebyla vidět jediná kapička). V recepci a stylové jídelně hrála hudba z první republiky a chvílemi to vypadalo, že se tady zastavil čas. Kolem letohrádku je krásný park plný kouzelných zákoutí, s jezírkem, mosty a sochami. Kolem nás se rozprostíral klid a pohoda. I centrum městečka bylo moc zajímavé. Zjistila jsem, že se zde natáčel film Postřižiny a v hotelu U Modré hvězdy se natáčel seriál Návštěvníci. Pro mě asi nejzajímavějším místem byla modřínová alej. Je to nejdelší modřínová alej u nás. Byla to opravdu moc hezká procházka. Cestou k aleji jsme míjeli dům a z okna koukaly dvě kočky. To by nejspíš nebylo nic zvláštního, kdyby okno nebylo otevřené na ventilačku a domácí mazlíčci nebyli zvědaví a neprotáhli se škvírou a ven jim nekoukali jen jejich zvědavé hlavičky:-))). Místo mě tak uchvátilo, že se sem vracíme koncem srpna. Rija





































3 komentáře:

  1. Určitě moc pěkné místo pro dovolenou

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo jedním slovem nádhera, tam by se mě moc líbilo! Přeju příjemné dny, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tam bych si také dokázala představit krásnou dovolenou. Je tam nádherně, talk jste si to určitě skvěle užili. Zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat