pondělí 23. května 2022

Ve víru velkoměsta

 Před pár týdny jsem se, z nějakého nevysvětlitelného popudu, dívala na programy divadel. Zastesklo se mi po kultuře. Kdysi dávno jsme jezdili skoro každý měsíc a je to už nějaký čas, co jsme byli naposledy. Jenže z programů brněnských divadel jsem si nevybrala. Mrkla jsem na pražská a zaujalo mě představení na Vinohradech. A bylo rozhodnuto. Spojíme touhu po kultuře s příjemným pobytem v Praze. Našli jsme ubytování a já se začala těšit. V pátek jsem odešla o něco dřív, abychom zvládli jízdu po D1. Měli jsme štěstí a cesta proběhla v pohodě. Tentokrát jsme byli ubytovaní dost daleko od centra, ale kousek od metra. První kroky byly na Kampu. Kdykoli jsem v Praze a čas mi to jen trošku dovolí, tak musím na Kampu, mrknout na Werichovu vilu, zamávat chobotnicím v Čertovce a teprve pak jsem spokojená. Přes Karlův most jsme došli na Staroměstské náměstí a dál až k Prašné bráně. Na hotel jsme se vrátili tak akorát včas. Během chvíle se přihnala příšerná bouře a déšť. Chvíli jsem měla pocit, že brzy někam odletíme. Naštěstí brzy bylo po všem. Jen ráno bouřku připomínal zlomený strom u hotelu. Po bouřce se vzduch vyčistil a příjemně se ochladilo. Moc času jsme neměli, ale chtěla jsem vidět něco, kde jsem ještě nebyla. Vyrazili jsme směr vinohradské divadlo. Kostel sv. Ludmily byl zavřený, tak jsme pokračovali dál směr Havlíčkovi sady. Úžasné místo. Měli jsme štěstí a moc lidí tam dopoledne nebylo. Prošli jsme se parkem kolem Gröbovy vily a Viničního altánu. Kochala jsem se stromy a klidem, který se kolem mě rozprostřel. Obešli jsme část sadů a došli jsme k umělé jeskyni - grottě se sochou Neptuna uprostřed. Jen škoda, že jsme neměli víc času a museli se vrátit zpět, abychom se stihli nachystat do divadla. Po divadle jsme zvládli ještě krátkou procházku Malou stranou a v neděli jsme se vrátili zpět. Bylo to sice dost hektické, ale užili jsme si krásný víkend. Naposledy jsme v Praze byli loni v srpnu a je vidět, že se situace po covidu začíná vracet do normálu, přibývá návštěvníků. Oblíbená místa se zaplňují a Praha ožívá cestovním ruchem. V Praze jsem byla už po několikáté a stále objevuji nová a nová místa. Už se těším, na další návštěvu. Rija
































2 komentáře:

  1. Rijo, koukám, kam jste se všude podívali. Krásná místa.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat