neděle 15. května 2022

Květen u nás

 Květen je v plném rozpuku. Venku je nádherně a na zahrádce plno práce. Dny plynou v pěkném klusu a přináší spoustu zážitků. Nejvíc asi zahradních. Pořád něco cpu do země, osázela jsem co se dalo a některá místa krásně kvetou, některá méně a některá se mění. Všude je spousta vůně. Večerní posezení kazí jen všudy přítomní komáři. Před pár týdny jsem dostala tip jak zakonzervovat cívku na kabely. Mám ji doma už nějaký rok a dost dlouho byla pod střechou, tak nebyla potřeba žádná úprava. Loni jsem ji sice dala pod stříšku, ale když prší víc, tak na ni prší. Kamarádka m poradila natřít lněnou fermeží. Od této chvíle dřevo natírám jen fermeží. Krásně vystoupí kresba dřeva a nemusím používat ředidlo. Mám krásný stolek na nádoby se sukulenty. Včera k nim přibyly solární elfí domečky. Mám z nich velkou radost. Další radost jsou razítka na kreativní tvoření. No a samozřejmě pítko pro ptáčky s kočkou. Z něj měla dnes po ránu šok Máša. Myslela si, že je to vetřelec a v šoku vyskočila leknutím. Škoda, že jsem neměla foťák. Pomalu začínají rozkvétat kosatce a klematisy. Letos poprvé pokvete černý kosatec, který jsem dostala od kamarádky. Montána svými květy zdobí pergolu. Nemám to srdce ji ostříhat, tak nedáváme ani střechu. Díky klimatu, který se přibližuje středomořskému, rozšiřuji rostliny o středomořské. K oleandrům letos přibyl olivovník a dva fíky. Olivovník mám od manžela svého a fíky od manžela kolegyně, velkého zahradníka. Včera jsem se potěšila rodinou. Jsem ráda, když se poštěstí setkání, celé rodiny, což se podařilo. Dnes jsem si užívala posezení v zimní zahradě. Odpoledne je ve stínu a příjemně foukal vítr, tak se mi nechtělo ani vstávat od knížky. Nakonec jsem vyměnila odpočinek za protažení těla na kole. Jen škoda, že víkend, tak rychle utekl. Za chvíli se jdu uložit do vodorovné polohy, abych byla ráno fit a než pojedu do práce stihla zatmění Měsíce. Doufám, že i vy si užíváte těchto krásných dní plnými doušky. Rija



























5 komentářů:

  1. Rijo, zdravím. Zahradu máš hezkou, vše Ti krásně roste a kvete. Moc se mi líbí mísa s kamínky a domečkem. Měj se dobře. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, máš krásnou zahradu. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  3. Je radost nakouknout k vám do zahrádky. Je vidět, že Tě to baví.
    Hezké dny, Rijo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé, vy máte ale nádhernou zahrádku. My bohužel žijeme v paneláku, ale své zahradnické choutky si vybíjím alespoň na chalupě! :-) Před pár týdny jsme tam byli s mými dětmi a pěkně jsme zamakali na zahrádce. Musela jsem ale děti vybavit dopředu a koupila jsem jim krásné holínky.

    OdpovědětVymazat