úterý 31. března 2015

Zahrádka na konci března

Určitě většina z vás netrpělivě čeká až rozkvetou první jarní kvítky a vyhlížíte další nová poupátka, která se objeví na vaší zahrádce. Jsem na tom podobně, jen letos jsem nové kvítky chtěla přivítat upravenými záhonky. V některých místech mi začal netkanou textilií prorůstat nezničitelný plevel, takže jsem chtěla záhonek mírně poupravit a trošku se mi to zvrtlo, takže jsem část záhonů trošku rozkopala a pustila se do jejich předělání. Sedmikrásky se rozhodly plevelit místo v trávníku, rovnou v záhonku, takže jim trošku pomáhám do toho trávníku. No a když už jsem v tom, tak proč záhony rovnou nerozšířit, vždyť se mi do nich stejně nevejdou všechny kytky. Doufám, že do léta alespoň trošku rozkvetou. Nevím čím to je, ale do teď jsem měla štěstí na počasí, nebo se chalupě špatné počasí vyhýbalo a řeklo si:"... když si se tak toužila rýpat v hlíně, tak si to užij....". Ano, užívám si to a pořádně a jsem hodně vděčná za pondělí. Mám sice problém s bušením prsty do klávesnice (respektive, chvílemi pochybuji, jestli prsty ještě mám), ale mám radost z rozšiřování záhonů. Květin které nemám a ještě nutně potřebuji je neustále hodně. Zatím mi kvetou jen hyacinty, narcisy rozkvetou každou chvíli. Zlatý déšť rozkvetl do žluté krásy a ze země vykukují žluté kvítky prvosenek. Dokonce i bylinky se mají k světu. V neděli jsem už ochutnala první snítky pažitky a co nevidět si budu moc utrhnout saturejku. Co se mi plevelí po sedmikráskách nejvíce? No přeci fialky a že jich tam je. Jen nechápu, že se jim taky nechce do trávníku, ale plevelí se v růžích, ve skalce či jiných záhonech. Parapety jsem zaplnila semínky a už mi začínají vykukovat na světlo malé rostlinky. Prostě jaro je tady. Tak snad se mu podaří přeprat zimu a po velikonocích nám ukáže svoji hezčí tvář. Doufejme, že se nepotvrdí předpovědi a duben bude krásný a slunečný. Krásný večer. Rija





Saturejka




Přeji vám krásný večer Nela

6 komentářů:

  1. Zahrádka ti už pěkně kvete. Máš pěkně upravené záhony..

    OdpovědětVymazat
  2. Mně taky divoké fialky kvetou jen na skalce, no je jim tam dobře, neutlačuje je žádná tráva :-) a jak vidím, Nela si užívá předvelikonoční pohodu :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Rijo , kéž by už bylo teplo a sluníčko . Já mám na zahrádce tolik práce . Ta tvoje vypadá moc pěkně . Šárka

    OdpovědětVymazat
  4. Rijko, nádhera, také vyhlížím první květy cibulovin, ty to máš opravdu nádherné a záhonek se ti krásně rýsuje. Ozvi se prosím selčičkám, už se po tobě všechny sháníme. Přeji krásné dny. Ajka

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná jarní příroda. Byl u vás taky sníh? Poslední dva dny tady chumelí :-(

    OdpovědětVymazat