úterý 23. července 2024

Zajímavosti kolem

Pokud mi to počasí a momentální stav stařenky Nely dovolí, tak chodíme na procházky. Sem tam jedeme i na nějaký malý výlet, případně si vystačím s dvorkem a zahradou. Poslední dobou mám štěstí na zajímavá zvířata. Před pár týdne jsme při procházce kolem rybníku potkaly dudka. Věděla jsem, že v okolí jsou, ale myslela jsem si, že spíš v okolí LVA. Jednou, při cestě z práce se mi zdálo, že jsem ho zahlédla v koruně stromu u silnice, ale myslela jsem si, že mě klame zrak. Neklamal, opravdu tady jsou. Po delší pauze se nám na zahradu vrátila žluna. Z té mám obzvlášť velkou radost. Dvakrát se mi podařilo ji vyfotit z blízka. Na jednom výletě jsme viděli na rybníce kachnu s malými káčátky. Takto z blízka jsem je ještě neviděla. Konečně jsem viděla i ledňáčka, jen fotka je nekvalitní. Bylo šero a nešlo mi lépe zaostřit. Chtěla jsem fotky vymazat, ale je to moje jediná fotka ledňáčka. To že seděl na zábradlí, bylo pro mě štěstí. Jinak proletí a svým známým pískotem oznámí, že letí a je fuč. Občas zahlédnu modrou čáru, že je to skutečně on. Takže nakonec i nekvalitní fotka zůstala v mém albu. Při procházce kolem starého toku Dyje jsem pozorovala tančící motýlice. Bylo jich spousta, ale zachytit je bylo docela obtížné. Nakonec mi rozevřela i křídla, abych se mohla pokochat jejich nádherou. Člověk si myslí, jak své okolí dobře zná, má pocit, že procházky jsou neustále stejné a najednou ho čeká i překvapení. Bez foťáku chodím velmi málo. Pořád je co vidět. Ke štěstí mi stačí i obyčejný rákosník obecný, když počká, až stihnu spustit spoušť. Dost často se schovává, nebo je rychlý jak blesk. Příjemné dny. Rija
















6 komentářů:

  1. Moc hezké fotky, i ten ledňáček je povedený. Mně se fotky zvířat moc nedaří, než se rozhoupám a zmáčknu spoušť, tak jsou fuč :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ledňáčka vyfotit,tož to je úlovek parádní 👍a vůbec, všechny fotky. Je to kumšt,většinou se v přírodě kocham. Než vytáhnu mobil,je vše v trapu.

    OdpovědětVymazat
  3. Prima úlovky máš !!! Ono není jen tak to ptactvo zachytit.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. U vás to žije!!! Jsi pohotová fotografka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Ten dudek chocholatý ...to je fakt rarita. Ledňáček také nečeká na místě. Na to musé být štěstí. Je hodně plachý. Krásné fotografie a moc jsi mě potěšila. Přeji Ti hezké dny a mnoho tak zajímavých úlovků.

    OdpovědětVymazat
  6. Rijo, povedlo si ti ulovit nádherné záběry. Fotit ptáky není vůbec jednoduché. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat