neděle 16. ledna 2022

Lednové procházky

 Je opět neděle, venku se přetahuje sluníčko s oblaky, kdo bude vládnout volnému dni. Za námi je půlka ledna. Neskutečné, jak ten čas letí. Zatím jsem neměla pořádně čas se ani nadechnout. Práci střídám s návštěvami ordinací a čekám na výsledky, co že mi to vlastně je, či není. Trochu se mi ulevilo, jen únava se mě neustále drží. Minulý víkend jsem uklidila vánoční dekorace a trošku provzdušnila bydlení. Už to bylo potřeba. Vyzkoušela jsem vánoční dárek a osvědčil se. Tento víkend pro změnu odpočívám. A odpočinek prokládám procházkami na čerstvém vzduchu. Včera vzduch voněl jarem, které je zatím stále v nedohlednu. I když sněženky už ukazují stonky a čemeřice nesměle ukazuje poupata. Na vycházku jsme vyrazily k večeru, kdy slunce nádherně zapadalo za obzor. Jak obrovská žhavá koule prosvítala skrz stromy, tak to v jednu chvíli vypadalo, jako kdyby v dálce hořelo. Na východě už pomalu přebíral žezlo Měsíc. Nebeské divadlo dokreslovaly červánky a letadla. Bylo opravdu nač se dívat. Dnes jarní vzduch vystřídal opět mrazivý lednový, tak jak je touto dobou u nás běžné. Škoda jen, že není sníh. Krmítko je v obležení opeřenců a je vidět, že v přírodě dochází zásoby, protože se u krmítka už objevují stehlíci a zvonci. Je jich tolik, že se nevejdou do krmítka, tak budu muset přes léto pořídit ještě nějaká další krmítka. Tentokrát jsme na procházku vyrazily těsně před obědem. Část přírody byla krásně osvícená slunečními paprsky a část pokrývala ještě jinovatka. Oblohu pokrývala našlehaná oblaka a zem jehličky ledu. V jednu chvíli bylo slyšet ptačí štěbetání, které v další chvíli naprosto utichlo. Člověk při té nádheře zapomene na vše, co ho tíží, a nechá se pohltit tou nádherou. Tak jsem načerpala energii na další týden a než skončí den, tak si ještě zacvičím s žehličkou, když mi prádlo venku krásně proschlo. Rija


























6 komentářů:

  1. Rijo, takové procházky mám také ráda. V jednu chvíli jsem si říkala, co to tam je za oheň.
    Včera u nás jaro a dnes celý den námraza. Malinko jsem také fotila. :o)
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Rijo, moc pěkné fotky, zvlášť ty ze západu slunce.

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, letí ten čas. Už je polovina ledna za námi.
    Hezky jsi nafotila Tvoje vycházky. U nás některý den s modrým nebem a druhý den šedivo, vlezlo.
    Hezké dny, Rijo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Jari, to jsou moc krásné fotografie. Líbí se mi moc. Koukám, že u vás jsou na krmítku i stehlíci. Já už jsem je u nás hodně dlouho neviděla. Moc hezké jsou fotografie oblohy i přírody. děkuji za moc hezkou podívanou. Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, moc pěkné fotky. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  6. Jarko, moc se ti fotky povedly. Obdivuji měsíc i letadlo. Paráda. Pěkný začátek února. Jitka

    OdpovědětVymazat