pondělí 31. května 2021

Zahrádka koncem května

Poslední květnový den bych mohla nazvat krásným jarním dnem. Dopoledne sprchlo a odpoledne a podvečer byl krásný. Škoda, že se nedá přenést vůně. Marně jsem přemýšlela, co to tak nádherně voní. Zvláštně opojně, sladce, taková směsice různých vůní. Jemně voní skalkový šeřík, k tomu měsíčnice vonná a mateřídouška. Prostě vůně pozdního jara. I když ráz květnového počasí odpovídal spíš březnu, ale i tak mi tohle počasí vyhovovalo. I když bych brala méně deště. Poslední dny jsem si připadala naprosto bláznivě. Když po příjezdu z práce nepršelo, tak jsem se z okraje záhonků pokoušela vyplet bující plevel. Než jsem se otočila, tak začalo pršet nebo stmívat. Takové bláznivě aprílové počasí. Postupně rozkvétají všechny kosatce. Nechala jsem vysemenit kopretiny, které doslova zaplavily zahrádku. Počkám až odkvetou a většinu ostříhám, aby jich příští rok nebylo už příliš. První pivoňka už rozkvetla a ostatním už moc nezbývá, aby následovaly první. Momentálně rozkvétá mavuň, orlíčky a hyacintovec. Touto nádherou se s námi loučí měsíc květen. Už se těším, co přinese měsíc červen.V pátek se mi rozšířila sbírka hrníčků na plot. Kamarádky nikdy nezklamou. Rija















2 komentáře:

  1. Rijo, krásně ti to kvete. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezky ti to kvete a kosatce máš moc hezké barvy. Přeji ti krásné dny plné vůní.

    OdpovědětVymazat