neděle 31. března 2019

Poslední březnový

Poslední březnový den za námi a zítra už půjdeme do práce v dubnu. Počasí se vytáhlo a teploměr se šplhal skoro k letním teplotám. U nás bylo krásných 23 stupňů. Celý víkend jsme pracovali na zahradě a opět jsme s úpravami pěkně poskočili. Včera to sice vypadalo, že budujeme hřbitov sovětských vojáků, jak prohlásil manžel :-). Osázené bylinkami a jahodami, už to tolik nepůsobí, jako hroby. Až se bylinky rozrostou a vyroste zelenina hned to bude vypadat lépe. Původně jsem koupila jen deset sazenic jahod, ale bylo jich málo, tak jsem nakonec nasadila skoro padesát. Včera jsme se osvěžili výborným koktejlem z posledních loňských jahod. Takže jen ať rostou. Rozsadila jsem i měsíční jahody. Ty se dají zobat celé léto a místo na ně je, tak ať se holky snaží. Manžel vykopal základ na podklad pod kompostéry. Rozkopala jsem jeden záhon a pokračování příště. Krásně v záhonech žloutnou narcisy. Loni jsem si nakoupila směs různých narcisů a všechny jsou stejné. No nevadí, hlavně, že kvetou. Tulipánům už vykukují poupátka, takže loni nakoupené cibulky mě potěší. Díky teplu a sluníčku jsem zprovoznila posezení na houpačce. Původně jsem měla v plánu, čalounění po zimě vyprat, ale překvapilo mě, že krásně vonělo aviváží, takže jsem vyprala jen polstry na židle, které celou zimu sloužily kočkám k povalování. Nemám to srdce, nechat je sedět na holé židli:-). Po obědě jsem houpačku hned vyzkoušela s knihou v ruce. Prý, když vydržím dvě hodiny odpočívat, tak dostanu takovou tu proutěnou s čalouněním. Dvě hodiny jsem nedala, ale pár stránek přečetla. Když se tak ohlédnu za březnem, tak se zahrádka posunula o kus dál. Tak krásný a pohodový duben. Rija


Včera




Dnes




10 komentářů:

  1. Jaruško, to jste pracanti, tolik toho máte za víkend hotovo! Ono to počasí k tomu úplně svádělo, to máš pravdu :)
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes se trošku ochladilo, ale díky delšímu dni, ještě stihnu spoustu práce.

      Vymazat
  2. Asi hodně z nás využilo víkendové počasí k pracování na zahrádkách. Vy jste si tedy mákli pořádně!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsem zase trošku udělala, ale byla jsem se projít s Nelinkou. To je můj chodec.

      Vymazat
  3. Zdravím k té zdi stodoly či co to je by bylo pěkné vysázet Břečťan. Jaké s tím máte plány ? Jinak pěkná zahrádka. Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stodola není naše a ještě ji chce soused zateplit, takže časem dám nějaké velké květináče s nějakou popínavkou.

      Vymazat
  4. Bodejť by se zahrádka neposunula dál, když jí věnujete tolik péče.

    OdpovědětVymazat
  5. Staňo díky. Mám pořád pocit, že jsem moc pomalá.

    OdpovědětVymazat
  6. Rijko, moc se mi líbí, jak jsi do budování zahrady zapálená a těším se na výsledky. Jasně že časem... Ať se moc daří! Pozdravení posílám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Snažím se, ale pořád tomu něco chybí:-)

      Vymazat