sobota 17. července 2021

Pod Lysou horou

 Probuzení do sobotního rána bylo příjemné. Na stromě zpívali kosi svou pravidelnou ranní písničku, abych konečně vstala. Obloha plná těžkých oblaků, což mi vůbec nevadilo, protože můj obličej se začíná nápadně podobat pleti amerických Indiánů:-)))), tak pár dnů bez slunce uvítám. Ranní káva v zimní zahradě chutnala výborně. Ještě krátké protažení v houpačce v obložení mazlíčků a skok rovnýma nohama do pracovních bot a hurá na zahrádku. Plevel stále vítězí, ale boj nevzdávám. Po obědě změna plánu. žehličkou v ruce jsem přejela pár čerstvě vypraných triček a začala chystat kufr na cestu za letními zážitky. Vzpomněla jsem si, že musím stáhnout fotky z foťáku, aby na dovolené nedošlo místo (to je můj veliký problém). Při prohlížení fotek jsem narazila na obrázky z červnového víkendu v Beskydech. Úplně mi uniklo, že jsme v půlce června byli na Ostravici. Ubytování ¨bylo krásné, přímo v lesích a kousek od cesty na Lysou horu. Manžel toužil na ni opět vystoupat. Po pár krocích, mi začínalo být jasné, že jsem naprosto z formy. Cítím to na sobě již delší dobu, že nejsem ve své kůži, ale v horách mi bylo vše jasnější. Nakonec jsem došla pod Lysou horu a tam se otočila zpět k hotelu. Pokochala jsem se úžasnými výhledy na okolní krajinu a pomalými kroky jsme šli zpět. Vyšlo nám to tak akorát. Kousek od chaty začalo bouřit a pár kroků od recepce se spustil šílený déšť. Při představě, že bychom se šplhali na vrchol a cestou zpět nás v lese zastihla bouřka, tak jsem umřela strachy. Možná to tak mělo být. Ani mě nemrzí, že jsem nevylezla až na vrchol, jsem spokojená s 12 km, které jsem v těch kopcích ušla. To stoupání jsem v nohách cítila ještě pár dní. Raději budu vyhledávat méně náročná místa. Ale i přes tento nezdar zůstanou Beskydy mou velikou láskou. Rija


















7 komentářů:

  1. Rio já na Lysou už nechodím. Nechci jít v zástupu dalších husím pochodem. Krásné jsou i jiné chodníky např. na Smrk, na Gruň, k památníku Maryčky Magdonové nebo přejít Staré Hamry a hajdy do kopců..... Jinak se mi líbí místa, kam nechodí tolik lidí. A taková místa pořád v Beskydech jsou. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké fotografie. Také bych se bála, kdyby mě v lesích a navíc někde na vrcholu hory překvapila bouřka. Hlavní je, že se vám tam líbilo. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  3. V Beskydech je vždy krásně, také my se vyhýbáme místům, které jsou přelidněná. Většinou jezdíme mimo víkendy, ale nyní o prázdninách je lidí všude a tak se touláme třeba v lese, kousek za městem, nebo kolem řeky Luciny, která tvoří na okraji našeho města krásné zákoutí. Také jsme si oblíbili zámecký park v Šenově a v Karviné, během poledne tam bývá minimum lidí. Fukčárinka

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme byli na Lysé předloni na jaře, stoupák je to celkem slušný ;-), my to navíc šli v docela slušném horku, takovém tom předbouřkovém (ale bouřky přišly až další den).
    Hezkou dovolenou

    OdpovědětVymazat
  5. To proměnlivé počasí mě odrazuje od výletů. Buď je vedro, nebo lije a bouří... I těch 12 km je slušných. A výlet byl podle fotek moc pěkný. Viděli jste toho i tak hodně.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný výlet. Ono je dobře, když člověk někdy vezme na vědomí svoji momentální fyzičku. Vám se to vyplatilo, viď.
    Já na Lysé hoře nikdy nebyla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Já na Lysou vidím z domu. Ale dosud jsem tam nebyla. Mám ráda Beskydy, ale ne výšlapy u kterých se funí :-). Obdivuji všechny, kteří Lysou "dají" s lehkostí a dobým pocitem.
    Jarko měj se krásně! Ivana

    OdpovědětVymazat