sobota 31. července 2021

Levandule

S malým zpožděním jsem, ještě před dovolenou, zahájila sběr levandule. Každý rok si říkám, že musím vychytat ten správný okamžik, než začne pořádně kvést a pokaždé tu správnou dobu prošvihnu. Do pytlíčků to nevadí, ale do kytic, je to horší. Začnou moc brzy opadávat a místo parády, je z nich akorát binec a jdou stejně do pytlíků. Jeden keř jsem otrhala ještě před dovolenou a udělala jsem z ní tři kytičky, něco málo nasušila a jednu velkou kytici na krb. Další keře půjdou už jen nasušit a do pytlíčků. Miluji, když otevřu skříň a kolem nosu mi proletí závan levandulové vůně. Keře stále krásně kvetou, tak stříhám postupně, aby si včelky užily, co nejdéle. Každý den jsou keře obsypány včelkami a nádherně to kolem bzučí. Jen letos jsem se s výzdobou víc nerozjela, protože neustále něco někde děláme a nemám tu správnou pohodu, abych si výzdobu vychutnala. Je to něco za něco. Až bude hotovo, tak přijde čas na pohodu a relaxaci. Rija






2 komentáře:

  1. Máš krásnou levenduli. Ta moje má jen pár kvítků na kratších stoncích. A navíc jsem ji teď zapomněla ostříhat, tak ani nebude nic (nebo skoro nic - stříhala jsem už jednou) do vazičky :(.

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní levandulová úroda, Rijo!
    Užij si ty voňavé dny.
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat