středa 30. ledna 2019

Bílé kouzlo

Pomalu nám končí první měsíc letošního roku. Konečně i u nás leden dostál svého jména. Po holomrazech z minulého týdne jsme se v pondělí probudili do bílé nádhery. Tedy pro všechny, kteří nemuseli usednout za volant. Cesta od nás z Konce světa, byla úplný horor. Silničáři k nám nedorazili a tudíž byla cesta spíš pro lyže než kola. Teprve až ve třetí vesnici od nás jsme potkali silničáře. V Mikulově byl totální dopravní kolaps. Kolona aut mířících k hranici se táhla až daleko za město. Ještě štěstí, že se vyznáme ve městě, tak jsme neuvízli v koloně. Sníh se sypal z nebes celý den. Po příjezdu domů, jsme si prokopali cestu k domovu. Byla to pěkná rozcvička. Chudáka Nelinku, sněhová nadílka ji pořádně rozladila. Hned v pondělí ráno, když před domem zapadla do závěje, tak se otočila a bylo po pravidelné procházce. Ani večer to nebylo lepší. Ještě loni lítala ve sněhu a teď nic. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, proč nechce jít ven. Bohužel jako přízemní pejsek zapadla do sněhové nadílky až po bříško a každý krok byl velmi namáhavý. Naštěstí včera odpoledne její nechuť ke sněhu odpadla. Přijela jsem z práce za světla, dokonce ještě na nebi svítilo slunce. Vzala jsem Nelinku ven a ta po chvilce různých výskoků a přískoků objevila znovu kouzlo závějí a začala se ve sněhu válet a strkat čumáček do závějí. Vypadala jako malé dítě. Řádila pár minut a po chvíli byla totálně vyřízená. Doma se uložila na pohovku a usnula, jako špalek. Spala celou noc. Ráno u nás mrzlo až praštělo. Na teploměr jsem musela kouknout pro jistotu dvakrát, jestli se mi to nezdá, -15. Naštěstí, přes den svítilo sluníčko a sníh se krásně třpytil. S kolegyní jsme vyrazily na naše pravidelné posezení v "cukrárně", které jsme už loni vyměnily za procházku. Tentokrát jsme změnily trasu a tak jsem objevila místo, o kterém jsem vůbec neměla tušení. Úžasná procházka podél řeky, zasněženou krajinou. Procházka jako z pohádky. Ušly jsme 6,5 km a krásně jsme si provětraly hlavu. Musím si sněhu užít, protože na víkend hlásí opat oteplení. No není to počasí nějaké bláznivé. Rija
Rybník v neděli


Rybník v úterý




















9 komentářů:

  1. Jaruško, máte to u vás moc krásné. Já si myslela, že už budou palavská jezera zamrzlá, ale když vidím tu hladinu s labutí, tak asi ne, viď? Vždycky si říkám, že se k vám jednou vyprávím v zimě, a dobruslím k mušovskému kostelu.... Ale zatím jsem u vás byla jen v létě a na podzim.
    Jaruško, měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, tohle nejsou jezera. Ten rybníček je Včelínek v Břeclavi a ta řeka je Dyje a její slepé rameno v Břeclavi.

      Vymazat
  2. Krásné kouzlo, u nás šeď.
    Přeji hezké kouzelné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezké fotky. Pravá zima! A tak to má v lednu být.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Hezké zimní fotky. V Praze sníh žádný, jen je ráno zima :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Rijo, moc krásné fotky. A kouzelného mazlíčka máš a parťáka na procházky. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera! Nám během jednoho dne sníh napadl a během druhého zmizel :-( Nelinku si dovedu živě představit, jak ve sněhu řádí .-)
    Hezké dny!
    evice

    OdpovědětVymazat