neděle 4. února 2024

Začátek února u nás

Krásný čtvrtý únor. Chtělo by se mi říct - únor bílý, pole sílí, ale u nás to vypadá spíš na předjaří. Po sněhu ani památka, led na rybníce pomaličku mizí,  hladina ožila vodním ptactvem a ptáci štěbetají, jak o život. Sluníčko si hraje na schovávanou a fouká studený vítr. Na zahrádce mi kvetou sněženky. Podařilo se mi dokončit zimní výzdobu i se sněhuláky. Sice trošku pozdě, ale zima se určitě hned tak nevzdá a možná i nějaký únorový sníh uvidíme. Dopoledne jsme s Nelinkou vyrazily na naši pravidelnou víkendovou procházku. Jen sluníčko nás na procházce opustilo, tak to vypadalo, že nám společnost budou dělat jen kachny. To sice ano, ale až když jsme došly blíž zjistila jsem, že to není obyčejná divoká kačena, ale úplně jiný druh. Takový jsem u nás na rybníku ještě neviděla. Po pravdě, neviděla jsem ji ani jinde v přírodě. Doma jsem zjistila, že to byl morčák velký. Potkaly jsme i samce i samici. Zjistila jsem, že jsou u nás k vidění většinou v zimě. Měla jsem tedy štěstí, kdoví jak dlouho se zdrží. Když jsem přicházela k rybníku viděla jsem volavku bílou. Je hodně plachá, tak jsem ji vyplašila, ale podařilo se mi ji zachytit v letu a navíc jsem měla štěstí, že neuletěla, ale jen se kousek přesunula. První únorový víkend končí, zítra opět do práce. Přeji pohodové dny. Rija













3 komentáře:

  1. Rijo, ty jsi dobrý "lovec bez zbraně". Já chtěla dneska vyfotit dva vrkající holoubky, kteří se láskyplně ozobávali, ale než jsem vylovila mobil, tak bylo po lásce :D
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Jari to jsou nádherné fotografie. Nádherné záběry na morčáky velké. Také tady se občas objevují na Mandavě.Bílá volavka v letu - také super fotografie. Jsi moc šikovná a Tvoje fotografie mě oprvdu potěšily. Nakonec rozkvetlé sněženky...u nás lezou teprve lístečky. Přeji Ti krásné dny a mnoho takových úžasných fotoúlovků.

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško - ráda jsem zašla k tobě na návštěvu, co je u vás nového.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat