neděle 11. února 2024

První letošní

 Ačkoliv není ještě ani půlka února, počasí u nás připomíná příjemné předjaří. Celý tento týden se sluníčko střídalo s mraky a bylo nezvyklé teplo, na tuhle dobu. Dvakrát mě povětří vytáhlo na zahrádku. Ostříhala jsem ibišky a pár překážejících větví u okrasných keřů a nějakou uschlou květenu. Zatím nechci moc zahrádku uklízet, kdyby náhodou ještě přišly větší mrazy, tak ať mi nepomrzne, to co na zahrádce zůstalo po loňském divokém počasí a mokré zimě. Včerejší den se probudil do sluncem zalité pohádky. Vzala jsem Nelinku na procházku, ale chudince se moc nechtělo. V pátek jsme byly na očkování, tak ji nejspíš bolela tlapka. Přemýšlela jsem, kde na zahrádce budu pokračovat. Nakonec jsme plány přehodnotili. Shodli jsme se s manželem, kdoví kdy u nás zase bude tak krásně a vyrazili na výlet. Cílem se stala Brněnská přehrada. Není to daleko a procházka kolem vody není k zahození. Oběd jsme si dali cestou. Stejný nápad dostala určitě půlka jižní Moravy:-))). Bylo tam lidí, jak na Václaváku. Po nějakém čase se lidé rozplynuly a my šli část cesty úplně sami. Bylo tak krásně, že jsme nakonec došli skoro až na hrad Veveří. Příroda se zatím tváří, že je ještě zima, ale neposlušné listy bramboříku krásně vystrkovaly listy, mech se krásně zelenal a jeho úžasné bochánky zdobily studené kameny podél cesty. Krásné bylo i kapradí. V dálce bylo slyšet i ptactvo a vodu brázdilo pár kachen. Viděla jsem pár keříků, na kterých se nalívaly pupeny, jako by jim bylo jedno, že je teprve únor. Celkem jsme ušli 10 km a mě procházka udělala moc dobře. Krásně jsme se provětrali. Procházku jsme zakončili v příjemné hospůdce Princezna u šálku vídeňské kávy. Domů jsme dorazili už za tmy, ale užili jsme si krásný den. Rija


























6 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Jari, to byla nádherná procházk a pořídila jsi moc hezké fotografie. S hradem Veveří jsi mi připomněla knížku pro děti, kterou máme ještě v knihovně a jmenuje se "Na Veveří devět věží."..Zajímavý je ten most a schody do vody...Parádní místo. Děkuji za hezkou podívanou. Pršet snad přestane a sluníčko nás zase vytáhne ven. Měj se moc hezky a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se za smazání prvního komentáře. Objevil se tam dvakrát stejný.

      Vymazat
    2. Jaruško, ten most se schody je přístavní molo. Zastavují tam parníky. Předloni jsem tu trasu jela parníkem. Jsem ráda, že jsme včera jeli. Dnes počasí nic moc.

      Vymazat
  3. Járo, na Veveří jse byla dvakrát a moc se mi tam líbilo a nyní jsem tam nakoukla díky tobě a ráda zas. Prý tam byl na svatební cestě W.Churchil. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Tato sobota byla na výlet jako stvořená. Taky jsme na procházku vyrazili.

    OdpovědětVymazat