čtvrtek 30. prosince 2021

Poslední v tomto roce

 Počasí nám ve volných dnech moc nepřálo a jakmile sníh začal odtávat, tak se moc nedalo chodit ani do přírody, abychom se domů nevraceli jak čuňátka. Jenže mě už začal chybět pořádný pohyb, a tak jsme si řekli, že vyrazíme na výlet. Včera sice nebylo počasí nic moc, ale déšť předpovídali až na odpoledne. Takže jsme se dopoledne sbalili a vyrazili do Jevišovic. Je to menší městečko nedaleko Znojma. Jsou tam hned dva zámky, krásný park a natáčel se tam jeden díl Četnických humoresek. Po pár kilometrech jsem trochu litovala, že jsme vyrazili, protože všude ležela těžká hustá mlha. Naštěstí, když jsme dorazili k cíli, tak se mlha rozestoupila a oblohu zalilo nádherné slunce. Bylo tam poměrně víc sněhu než u nás a v kontrastu s modrou oblohou a sluncem, to bylo úžasné. Starý zámek leží na mírném kopečku a je krásně opravený. Nový zámek leží na opačném konci městečka a kolem něj je krásný park plný barokních soch. Ve Starém zámku je muzeum, které bylo zavřené a v Novém zámku je Dům seniorů, ale park je volně přístupný. Sluníčko si pěkně zahrávalo se stromy a celým parkem bylo slyšet příjemné šumění padajících kapek vody. Ptáci si také užívali sluníčka a k mé radosti se i přiblížili, abych si je mohla prohlédnout. K mé velké radosti se objevil i brhlík a pár minut postál, abych si ho mohla prohlédnout. Bylo to moje první živé setkání s tímto malým ptáčkem. Pomalu začala obloha šednout a ochladilo se a mi dostali hlad. Tak jsme se rozhodli zajet do Znojma a dát si něco k jídlu. Než jsme se najedli tak padla opět mlha a začalo pršet. Byli jsme rádi, že se nám den tak vydařil a s krásnými zážitky se vrátili domů. Dnes celý den prší a ani Nelince se nechce vytáhnout čumáček z domu. Uvidíme, co nám přinese poslední den v roce. Rija




























3 komentáře:

  1. Rijo, moc pěkný výlet i fotky. Líbí se mi oba zámky. Škoda, že to ke Znojmu mám dost daleko. Jsem ráda, že jsem se do Jevišovic koukla zatím aspoň díky tobě.
    Hodně štěstí do dalšího roku

    OdpovědětVymazat
  2. To jste měli pěkný výlet. U nás jsou poslední dny víceméně mlhavé, takže mne to na nějaké výlety neláká.
    Pohodový silvestrovský den a v novém roce jen všechno dobré.
    Hanka

    OdpovědětVymazat